• Smily

Har flera fått ändrat BF datum???

Efter vul på ivf kliniken fick vi ett datum, nu när vi har varit på u-ljud så fick jag en annan, det handlar bara om nåra dagar, spelar ju inte så stor roll, bara lille beben kommer ut :)

Nån gång mellan den 29/1-2/2 2008 blir vi 3!!!!

• Svar på tråden Har flera fått ändrat BF datum???
  • singstar76

Ja det är vanligt..jag fick mitt framflyttat 4 dagar bara,men en på svärmors jobb fick sitt framflyttat 4 veckor!! Jobbigt!

• Vujka

Hej!

Min läkare på ivf-kliniken skrev en lapp i samband med första vul som jag skulle lämna över till bm på mvc. Där stog det bl a BF datum. Sen sa han också att det är något de på mvc inte fick ändra eftersom man vet exakt vilken dag befruktningen skedde.

• Lever på hoppet

Säger som Vujka. Den bm som vi träffade på vul sa också att bf inte kunde ändras.

Måste fråga er, innan jag gjort vul så skulle jag räkna ut bf på fm. Jag skrev in äp som ägglossning. Gjorde äp den 6/7, en fredag. Fick fram att bf skulle bli den 28/3. På vul sa bm att bf är den 27/3. Enligt henne går jag in i ny vecka på lördagar. Men enligt fm går jag in i ny vecka på torsdagar. Tycker ju själv att det borde vara på fredagar eftersom äp var en fredag.
    Det spelar ju ingen större roll, men ni vet ju hur roligt det känns att gå in i ny vecka! Vill bara VETA.

• SStina

Instämmer med Vujka att (IVF)befruktingen är ju så exakt på datumet....

• allaminaliv

Jag fick också en lapp med BF datum. Sedan hade både läkaren och jag tänkt fel på en dag... Det är ju 39+6 och inte 40+0 som är BF. Det var därför den sablans räknaren på FL aldrig stämde .

Så när vi gjorde UL så sa hon att det var en dag tidigare och då när jag började tänka efter så hade hon ju rätt med avseende på ET. Då stämde ju även räknaren här på FL.

Så för vår del stämmer det på dagen.

• allaminaliv

Alltså Äp = 2+0. ET är då 2+2 (om det är 48 h).

Vi gjorde FET med ett 4 celligt embryo och då räknade jag FET = 2+2 och det stämmer!

• Rapunzella

Enligt vår MVC så ändrar de aldrig på IVF-graviditeterna, eftersom så mycket säkrare kan man knappast bli på när befruktningen skedde...

• lillamilla75

Hörde oxå på mvc att det inte skulle ändras men när vi väl var på rutin-UL så ändrade den barnmorskan BF ändå. OK att det bara handlade om 2 dagar.
    Det var väl OK för mig men tänk dom som verkligen behöver gå på havandeskapspenning får ju gå senare om dom ändrar BF till ett senare datum. Tycker det är märkligt hur dom kan ändra datumet när man VERKLIGEN vet när barnet är "tillverkat" , mer exakt än så kan det ju bara inte bli. Sen kommer ju barnet när det själv känner för det och det kan ju inte UL i världen ändra på.

• Smily

Hmmm
    Tycker som er,vet man befruktnings datum så borde man gå efter det, men enligt barnmorskan på u-ljud så kan det bero på att även om ägget finns på plats så tar det några dagar innan den fäster som den ska, tycker det låter lite knäppt men nåja, haha något jag tyckte va kul var att hon på bvc fråga mig flera gånger om sista mens datum både mannen och jag skratta varje gång för att dom e så inrutade på det att alltid utgå från sista mens datum...ush jag minns inte ens när jag hade min egen sista mens hehe

Svar på tråden Har flera fått ändrat BF datum???