• glimten29

egen vårdnad

Ja ni Pappor du det är inte lätt att vara pappa på heltid jag har en son på heltid som jag har egenvårdnad över haft det sen han var en vecka. gud vad jobbigt det var i början men man vänjer sig, nu för tiden är det ingen problem men men skamen den som ger sig. nu går det som en dans på röda rosor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-03 21:34:49:
    min son är 3/5 år idag.
    jo jag tänkte mamman har ju en dotter med som hon faktist tar hand om.. jag tycker det är underligt att hon inte tar hand om sin son.
    det enda hon har sakt, det är att hon inte har känslor för sin son .För att hon inte har träffat honom på länge. ,sen att hon inte orkar ha honom för det är ju jobbigt med små barn.
    Men jag har försökt i några år nu och varje gång jag frågar om hon vill ha sin son så har hon inte tid, med mera.
    så jag har kommit på en ide,
    hon är ju penga girig så jag frågade om hon fick pengar varje dag skulle du kunna tänka dig att ha honom då?
    Då sa hon, ja då går det bra.
    Den enda anledningen till att jag frågade var för att min son skulle få träffa sin syster ibland, så nu har hon honom ibland förutom runt den 20 gånde och 27 de då får hon pengar då har hon inte tid igen. men vi får ju se miten på månaden eller något om hon vill ha honom igen.

• Svar på tråden egen vårdnad
  • glimten29
    glimten29 skrev 2007-08-31 18:29:09 följande:
    Ja ni Pappor du det är inte lätt att vara pappa på heltid jag har en son på heltid som jag har egenvårdnad över haft det sen han var en vecka. gud vad jobbigt det var i början... men man vänjer sig, nu för tiden är det ingen problem .men men skamen den som ger sig. nu går det som en dans på röda rosor...
  • KaiN

ja jag kan tro att det var mycket jobb i början... men bara man vänjer sig så går det nog bra

• Magnus Anderson

Ursäkta nyfikenheten. Men hur kommer sig att du har egen vårdnad då?

• glimten29

Magnus Anderson skrev 2007-09-01 15:13:47 följande:

Ursäkta nyfikenheten. Men hur kommer sig att du har egen vårdnad då?
    att det var gulit att vara gravid men att ta hand om barnet ville hon inte
  • Magnus Anderson

Oki, det var ju ingen vidare direkt. Men hoppas det gick/går bra iaf.

• Fred

Har tänkt på vad fan man ska göra om min sambo dör eller liknande, men jag antar att man får ta dagen som den kommer och stålsätta sig..

Hur funkar det ekonomiskt, och hur ser era rutiner ut ?

• glimten29

jo det är tyffare när man e själv. men det går ändå bra jag har ett jobbigt jobb som är mansdominerat yrke (maskinist) men det blir långa dagar hos dagmamman 06,00 till 16,30

Fred skrev 2007-09-03 10:12:03 följande:
    Har tänkt på vad fan man ska göra om min sambo dör eller liknande, men jag antar att man får ta dagen som den kommer och stålsätta sig..Hur funkar det ekonomiskt, och hur ser era rutiner ut ?
  • scotty

hejsan.

Jag ensam sedan ett tag tillbaka, o et precis vad du pratar om.
    Blev ensam med min store pojk när han va nästan 1½ år. hade han själv tills han va 7, då hans mamma började bry sig igen.
    sen fick jag en pojk till som nu e 5 år, han har jag haft i stort sett själv lite mer än 1 år tillbaka. O hans mamma vill knappt veta av honom.

• Locket på

Jag är imponerad av er killar som tar det fulla ansvaret över era barn. En STOR eloge till er.

Jag är själv uppvuxen med bara min pappa då min mor inte var det minsta intresserad av oss barn.

Dock är jag oerhört tacksam över det då vi har fått uppleva mycket mer positiva saker hos far än vad vi ens hade kommit i närheten av hos mor.

Min mor har aldrig haft pengar, aldrig jobbat, min far har alltid jobbat och sett till så vi har kunnat åka på semestrar, bo i hus, haft moped m.m.

Ni killar gör ett KANONJOBB.

Svar på tråden egen vårdnad