• smulan 75

Finns det att köpa ny "tuta" till Big Bobby Car?

Som rubriken går det att köpa ny tuta någonstans? eller man måsta byta hela ratten? letat på internet men inte hittat info om detta. Tack på förhand

• Svar på tråden Finns det att köpa ny "tuta" till Big Bobby Car?
  • Milliam

ja, på Barnens hus. Har de inte inne så kan de nog beställa. Fast du får nog byta hela ratten.

• Moas Pappa

Jag har "köpt" en sådan tuta en gång. Tog kontakt med tillverkaren i Tyskland och förklarade mitt problem, att det bara var tutan som var trasig, och de skickade en ny till mig utan kostnad. Nu vet jag ju inte om de brukar göra detta eller om jag bara hade tur, men du kan ju alltid testa.

www.simbatoys.de/big/

• smulan 75

Moas Pappa skrev 2007-09-06 06:57:28 följande:

Jag har "köpt" en sådan tuta en gång. Tog kontakt med tillverkaren i Tyskland och förklarade mitt problem, att det bara var tutan som var trasig, och de skickade en ny till mig utan kostnad. Nu vet jag ju inte om de brukar göra detta eller om jag bara hade tur, men du kan ju alltid testa.www.simbatoys.de/big/
    Tack för tipset mailade dom o fick levererat en ny tuta o fick den gratis bra service.
  • Håkis

Hej

Det är visst slut på "guter service", fick besked av N. Köch  på BIG att det skulle kosta tot. 10 EUR att få tutan till Sverige, det är ju vad hela ratten kostar här. Det är kanske för många som sett att ni fått det gratis. Ja det var ju värt ett försök!

• Radhuspinglan

De borde verkligen komma på en ny konstruktion för de där tutorna... Varför har man satt ihop plasten mitt i, istället för att ha gjort som en rundad "ballong" runt om som fästes inunder!?

Svar på tråden Finns det att köpa ny "tuta" till Big Bobby Car?