• sunny79

Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 4

Jaha.. ännu några månader har gått och det är dax att skapa ännu en ny tråd..... Hoppas att alla gamla hänger med och förgyller även denna tråden!!!....och självklart välkomnar vi alla nya!!!

Ja.... denna tråden är för alla som kämpar..längtar...och väntar på första barnet....där månader har blivit till år....För alla som förtvivlat ser alla andra runt omkring sig "plussa".....men aldrig fått känna lyckan själv.....

För att förtydliga det hela, citerar jag en av mina FL vänners kloka ord om tråden....och hoppas på att ingen tar illa upp då vi igentligen inte vill någon något illa...utan det är våra sorgsna och förvirrade barnasjälar som talar.........
    " Om jag har förstått det hela rätt, så är väl ändå tråden till för oss som plågats och våndats över att inte bli gravida ?!
     För oss som kräks på folk som pratar småbarn och blöjbyten, för oss som blivit så bittra att vi spottar efter gravida kvinnor med "bebis"-tröjor på sig..
    För oss som får allergi utav att höra kvinnor prata om "planerade" barn och att de inte vill bli gravida så att de föder i slutet utav december.
    För oss som har gett upp hoppet och hoppats igen, för att ännu en gång ge upp..
    För oss som helt enkelt inte orkar med det hela längre..
    ... annars har jag nog gått fel... "

För nya nyfikna över tidigare diskussioner....här kommer länken....

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15204500.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18001446.html

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 4
  • Sootie

Meduziz, stackare.. jobbigt!
    kul att se dig iaf! Det var längesen..
    Hur har det gått annars efter op?
    Kram

• Meduziz

Det går bra. Fast just nu har jag en period av att jag inte kan äta som jag ska.
    Är det kött så kommer det upp igen
    Har gått ner enmassa nu. För ca 2 veckor sen vägde jag mig och då hade jag gått ner 11 kilo. nu är det säkerligen 12-14 kilo borta.
    *hoppas iaf*

Skoj att se dej med!
    Hur går det för dig?

Sootie skrev 2007-10-30 19:08:48 följande:

Meduziz, stackare.. jobbigt!kul att se dig iaf! Det var längesen..Hur har det gått annars efter op?Kram
    GBP 04-09-07 på DS - Jag har återfötts!
  • Pinklady

meduziz ja de brukar ju rasa jätt emycket efter såna op .. min kompis gjorde en sån med. hon tyckte det vsåraste var det att äta lugnt och tugga noga.

usch sitter och är så orolig.. min sambos farfar är visst dålig de ringde nyss. en läkare är på väg så vi väntar på att de ska ringa igen..

~~~~ Touche ~~~~
  • Meduziz

jo. det har snart gått två månader så man har ju tappat en del.
    Min svägerska hargjort en överviktsoperation hon med och hon har tappat mycket mer än jag. Men då hade hon 20 kg mer i vikt än jag oxå.

Hoppas farfar mår bättre snart!!

Pinklady skrev 2007-10-30 19:54:22 följande:
    meduziz ja de brukar ju rasa jätt emycket efter såna op .. min kompis gjorde en sån med. hon tyckte det vsåraste var det att äta lugnt och tugga noga. usch sitter och är så orolig.. min sambos farfar är visst dålig de ringde nyss. en läkare är på väg så vi väntar på att de ska ringa igen..
    GBP 04-09-07 på DS - Jag har återfötts!
  • Pinklady

vi har inte hört någoot ännu, är så orolig.. usch har sån hemsk känsla i magen. han är 93 år .. så visst är han gammal men det är ju farfar.. han ska va där. vi gifter oss nästa år och då sa han bara att ja då blir inte jag med. för att han vet att han ska gå bort snart . .men vi vill ju inte det..  

~~~~ Touche ~~~~
  • Sootie

Meduziz- fy vad jobbigt när det kommer upp igen, hoppas det blir bättre snart.. Men bra jobbat, det är ju en hel del du har gått ner!!

Pink- hoppas det går bra..

Själv väntar jag bara på titthålsop. för endo.. typ 3 veckor kvar.. Ska bli skönt när den är över..

• Pinklady

han är på lasarettet nu. de tror det är urinförgiftining och njur infektion .. läkaren ska ställa diagnos snart igen så hoppas de ringer snart.

~~~~ Touche ~~~~
  • tomcar1

pinklady...jag hoppas att det inte är så farligt med farfar, utan att han hänger med ett tag till.
    /tomcar1

• Pinklady

ja idag sa de att han verkar lite piggare men en förfiftning tar ju på en så gammal man..
    men känns skönare att kunna besöka han imorgon ialla fall. vi har ju "hemma" ca 3 timmar bort.

~~~~ Touche ~~~~
  • tomcar1

okej, men det gör ni rätt i att hälsa på honom. man vet ju aldrig ....plötsligt kan det vara försent.
    /tomcar1

• Pinklady

ja vi kkänner det så med. för bara man skjuter på det bara p en helg som man tycker är inget så kan det ju va försent med de gamla för man vet aldrig..

~~~~ Touche ~~~~
  • skrattigtjej

ush halmstad där vi ska nästa veck

har bmi gräns på 30

emmy
  • Pinklady

har du bmi på 30?? då är det ju lugnt.. gränsen ligger ju där. de brukar ta om man ligger mellan 30-33 bara man är fast besluten att man ska ner lite.

~~~~ Touche ~~~~
  • skrattigtjej
    Pinklady skrev 2007-11-01 20:08:29 följande:
    har du bmi på 30?? då är det ju lugnt.. gränsen ligger ju där. de brukar ta om man ligger mellan 30-33 bara man är fast besluten att man ska ner lite.
    nej jag har bmi på 33.2 just nu
    sablans med..
    men ja pissar mer nu, så kanske vatten som behöver tömmas igen .-P
    gick ju ner 16kg förra gånger ja tömde mig på vatten på 3 dagar
    åhh kan ite samma mirakel hända nu med, ett år senare..
    Emmy
  • skrattigtjej

ush ja tog en vatten dri´vande tablett nyss..
    ja lär ju pissa skit mycket

mitt horoskop stämmer ja ha problem med urin blåsan..
    ibland så känns det som jag är kissig och ibland när ja tror ja inte e det rinner de igenom

Emmy
Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 4