• Copy Cat

Om man har samma symtom vid nästkommande graviditet och den första slutade med missfall. Kommer då även nästa graviditet sluta i missfall?

Som frågan lyder. Om jag vid en graviditet inte hade några direkt uttalade graviditetssymtom och där det då slutade med missfall, har jag lika lite symtom vid nästa graviditet, betyder det då att jag även kommer att få missfall denna gången?

Finns det någon som vid första graviditeten inte haft symtomer (och då det slutade med MF/MA) och inte heller några symtomer vid andra graviditeten MEN där allt gått bra?

Snälla behöver många svar!!! Känner mig maktlös då jag är gravid för tredje gången och redan haft två missfall!!

Kram kram

• Svar på tråden Om man har samma symtom vid nästkommande graviditet och den första slutade med missfall. Kommer då även nästa graviditet sluta i missfall?
  • Fru H

Nä, det betyder det inte. Alla graviditeter är olika. Vissa känner man av mer, andra mindre, och symtomen kan både komma och gå (jag har ett ma och två fullgångna graviditeter bakom mig)

Usch, jag förstår din stress med två mf/ma i bagaget. Håller mina tummar för att allt går bra den här gången!

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Copy Cat

Fler som har erfarenhet av missfall och symtomer???

• lillawi

Alla graviditeter är olika, där håller jag med föregående skribent. Man kan inte urskilja hur det ska gå på de tidiga symtomen.

Jag har haft både tre missfall i rad, friska graviditeter och utomkvedshavandeskap. Nu är jag gravid igen. Alla har känts ungefär lika i början, "mensvärk" och andra tidiga grav.symtom. När missfallen startat har värken tilltagit och blödningar startat, utan varningssignaler innan.

Den enda graviditet som kändes annorlunda från början var utomkvedshavandeskapet. Där småblödde jag hela vägen och den ensidiga smärtan tilltog nån vecka efter positivt grav.test.

lillawi

• ambica

Min förra graviditet (och första),då hade jag knappt några symptom -var kissig, hård i magen, hade ätbegär det var nog allt. Flåsig och trött. Det slutade med MA i v 10(9+1).

Denna graviditet ska jag ju inte ropa hej över -vågar nappt tro nåt. Men jag har om möjligt haft MINDRE symptom nu. Varit piggare tom. Dock lite kvällskänningar av en släng illamående men mkt diffust -senaste veckan.

Jag blir själv jätteledsen när folk säger att illamående är ett tecken på att kroppen fungerar"för det sa minsann min barnmorska" osv. Typ "ju mer illmående desto bättre är det". Jag har ju själv fått höra av barnmorskan att allt är olika från person till person och mellan varje graviditet.

Svar på tråden Om man har samma symtom vid nästkommande graviditet och den första slutade med missfall. Kommer då även nästa graviditet sluta i missfall?