Hur bli av med lock för örat?
Har varit förkyld i 1½ vecka nu och börjar bli bättre, men har fotfarande lock för öronen. Kan jag göra något för att bli av med det? Jag tar nässpray, men det har inte gjort någon skillnad.
Har varit förkyld i 1½ vecka nu och börjar bli bättre, men har fotfarande lock för öronen. Kan jag göra något för att bli av med det? Jag tar nässpray, men det har inte gjort någon skillnad.
Hej! Fortsätta använda nässpray och "tryckutjämna" du vet som man gör när man flyger. Håll för näsan och blås. Gör så några gånger/dag.
Tack! Hoppas det släpper snart, jag blir tokig!
Jag hade lock för öronen efter en förkylning och gick till doktorn med det och jag hade fått irriterade trumhinnor och fick recept på örondroppar. Det gick över efter 2 dagar.
Om det inte går över efter någon vecka ska du nog söka läkare.
Ja, om det inte ger sig snart så gör jag det.
Har fått en tid på VC i dag, för locken släpper inte. Tyvärr fanns ingen läkare tillgänglig, men sköterskan ska kolla mina öron.
Sköterskan kunde bara konstatera att det inte var någon vaxpropp, något mer kunde hon inte kolla, så nu ska jag ringa upp i morgon, för då _kanske_ det finns en läkare på VC. *suck* Får snart lära mig teckenspråk annars... Tycker det blir sämre o sämre...
Jobbigt att inte få någon ordentlig hjälp på en gång. Jag håller tummarna för dig!
Tack! Nu har det börjat "spraka" i vänster öra när jag snyter mig, o locket har släppt lite, så förhoppningsvis slipper jag söka läkare!
Tack! Nu har det börjat "spraka" i vänster öra när jag snyter mig, o locket har släppt lite, så förhoppningsvis slipper jag söka läkare!