• Moa

Vi som väntartillökning till våren

Ni som väntar barn till våren 2008, hur har ni det?
    Det skulle vara roligt att ha några att bolla graviditetstankar med.

Lev livet leende!
  • Svar på tråden Vi som väntartillökning till våren
  • Elvisgirl

Jag har bf den 24 mars. Mår illa mer eller mindre varje dag. Vilket är jätt jobbigt, för jag blir liggandes hela dan då o orkar inte göra något. Annars så mår jag jätte bra.

• Billan n

Här har ni en till Flört om inget händer, är bara i vecka 6 än så länge.....Är såå rädd att jag ska få missfall hela tiden

*jag är GRAVID*
  • Elvisgirl

Jag var oxå rädd att jag skulle få missfall. Men när jag var på vul och fick se hjärtat slå, så blev jag lite lugnare. Och i morgon så ska jag på inskrivning. Så har i alla fall lyckats komma så långt.... Lycka till!!!

• Moa

Jag ska skriva in mig den 16e. Det blir kul.
    Jag har redan varit på mitt första ultraljud. Jag fick göra det hos min gynekolog i vecka 8. Det var fantastiskt att se hjärtslagen på det lilla risgrynet.
    Jag har mått toppen hittills. Hoppas nu bara att det håller i sig.

Lev livet leende!
  • juniregn

Är också bara i v6 än så länge och ska på ultraljud i v8 för att se om allt ser ut som det ska.Verkligen dubbla känslor över att gå dit.Önskar så att där finns ett litet hjärta!väldigt rädd för mf men samtidigt får man tillåta sig att vara lite glad också.Går allt som det ska blir det liten i början av maj!

• lillawi

Jag är också i vecka 6, går in i vecka 7 på söndag. Har känt mig jättecool den här graviditeten. Hittills. För idag fick jag en liten svagt missfärgad flytning. Aprikos är det närmsta jag kan beskriva den som. Och genast har oron slagit rot. Jag har ju tyvärr en tung ryggsäck med lite tråkig historia. Fick tre missfall i rad innan min dotter kom till världen, sedan dess ett utomkvedshavandeskap. Och så detta ivf-plus, efter fyra återföranden.

Nu försöker jag nollställa tankarna och inte hoppas för mycket. Första VUL på onsdag den 12 sep.

lillawi

• Stossan

Hejhej..här är en med bf 10 maj! Är gravid efter första FET:et med ett tvåcellsskruttägg. Är idag i v.5+5. Är dock lite smått orolig om det går vägen..vårt första ivf slutade med tidigt missfall...men nu ska det gå! Fick imorses oxå lite färgat på pappret..men visst ska det inte va nån större fara..haft molvärk inatt. Vill att det ska gå vägen!

UL den 24/9.

• Moa

Ja, det är faktiskt lite läskigt att vara gravid. Fantastiskt, underbart och läskigt.

Jag är vansinnigt rädd för MF. Man har ju hört så många historier...

Ska skrivas in på mödra på onsdag. Det kanske lugnar lite

Lev livet leende!
  • Moa

Klart man får vara med. Välkommen!

När skrev ni in er på mödravården? Känns som jag är lite sent ute (v12). Det kanske inte spelar någon roll det där. Går ni till privat eller till "vanlig" mödra?

Lev livet leende!
  • Catta80
    Moa skrev 2007-09-11 09:46:26 följande:
    Klart man får vara med. Välkommen!När skrev ni in er på mödravården? Känns som jag är lite sent ute (v12). Det kanske inte spelar någon roll det där. Går ni till privat eller till "vanlig" mödra?
    Jag tror jag va i v. 10 när jag skrev in mig på vanliga mödravården
  • lillawi

Jag tänkte ringa MVC så fort vi varit på VUL imorgon. Och fått ett positivt besked, vill säga. Håller på och väljer bland några privata MVC i Stockholm. Skriver om detta på min blogg där jag också tacksamt tar emot tips! :)

lillawi

• lillawi

För mig tog lyckan slut idag. VUL visade inget foster.

lillawi

• Catta80
    lillawi skrev 2007-09-12 13:23:18 följande:
    För mig tog lyckan slut idag. VUL visade inget foster.lillawi
    Kramar om lillawi
  • Stossan

Massor med kramar lillawi! Precis det som man oroar sig för...att inget där finns. Hoppas ni orkar gå vidare än en gång.

• Moa
    lillawi skrev 2007-09-12 13:23:18 följande:
    För mig tog lyckan slut idag. VUL visade inget foster.lillawi
    Åh vad jobbigt! Stora kramar till dig!!!
    Lev livet leende!
Svar på tråden Vi som väntartillökning till våren