• MyLittleStar

Naturligt gravid under pågående IVF!!!

Detta är helt otroligt!!!

Jag och min man (nygifta) har i flera år försökt att få barn och rent ut sagt haft ett he-vete. Vi har tagit tester till förbannelse och fått inte alltid så glada provresultat. Får äntligen denna fantastiska chans att göra ett IVF och så händer ett mirakel!

I fredags (dag 9 med suprefact, dvs nedreglering) fick jag en liten brun flytning och förväntade mig därför att få den planerade blödningen i lördags. Eftersom jag skulle vara borta hela dagen passade jag på att ta det där obligatoriska graviditetstestet på morgonen (man ska ta ett sådant när man får blödningen). Gissa om jag fick en glädjechock när det visade ett PLUS!!!! Jag skrek till min man "NN, jag är gravid". Min man kom då yrvaket (klockan var bara 06.00) rusande in på toaletten med något jagat i blicken. Jag upprepade vad jag sagt och visade testet varpå vi kramades, grät och skrattade om vartannat. Vilket mirakel!!! Enligt läkarna ska medicineringen inte ha någon påverkan på fostret.

Så nu har vi avbrutit IVF-behandlingen.

Det är bara magiskt!

Så nu håller vi tummar och tår att detta kommer att gå bra och att det inte kommer tillstöta några problem. Efter allt man gått igenom är man ju lite försiktig i sina förhoppningar och mycket kan ju hända på vägen. Nu kan vi dock inte låta bli att vara superglada!!!

Så detta var vår lilla solskenshistoria. En sådan historia som jag knappt skulle ha orkat läsa för bara någon vecka sedan. Tänk vad livet kan ändra sig!

Kram på er alla!

• Svar på tråden Naturligt gravid under pågående IVF!!!
  • mama80

Hej, åh grattis, vad roligt att läsa! Min svägerska och hennes man var med om liknande. Men hon fick ETT ägg "planterat" och fick tvåäggstvillingar, hmm, hur gick det till, jo de hade lite mys 3 dagar innan och då har det tagit sig på naturlig väg
    Så visst sker mirakel, kul att ni får vara med om det

• tjärngatan

Stort grattis! Min morbror och hans sambo har just upplevt ett liknande mirakel- efter flera års upprepade missfall och ivf-försök så blev de med bebis på "egen hand" före jul.. och nu i somras fick de sin efterlängtade lilla Kajsa Önskar dig en lika glad historia! Stort lycka till! Kram / Elin

• Lilla Lotta

Jätte stort grattis till Er, så roligt att få läsa om glada nyheter

• Axelpaxel

åh man blir så glad när man hör sånt som händer ett litet mirakel är verkligen rätt ord! Stort grattis och lycka till i framtiden

• taca

Så underbart....visst är livet full av mirakel...stort grattis

• Rowanda

Stort grattis!!! Livet kan förändras till total lycka i ett nafs!

Samma mirakel "drabbade" oss, jag är i vecka 28 nu.

Lycka till alla kämpare!

• Olivia07

Hej, jag testade med plus idag efter 11 dagars sprayande (inför vår 4e IVF). Jag förstår ingenting och är milt sagt chockad. Vår diagnos är blockerade äggledare så jag undrar ju hur detta gått till.... Vad hade ni för "fel"

kram   

• Livia2

Grattis!!! och Tack för alla solskenshistorier, det ger så mycket hopp när det känns lite tungt i den långa längtan efter barn! kram

• Halva

Jag blev gravid två veckor innan vi skulle på vårt första möte inför IVF! Är nu i vecka 6.

Svar på tråden Naturligt gravid under pågående IVF!!!