• Micki

Ni oförklarligt barnlösa som försökt över 2 år..

Jag och min man har försökt ca 2 år att få en liten.
    Vi har hunnit göra 4 IVF,en ledde till graviditet men slutade i tidigt MF. En spontan graviditet mitt emellan som sluatde i MF i v6.

Hur får man ork att gå vidare?
    Känner mig så ledsen för detta och ensam,jag vet att jag inte är ensam om det (på gott och ont). Men inga i min bekantskapskrets har detta problemet.

Hur gör ni för att orka med? Och fortfarande hoppas?

• Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa som försökt över 2 år..
  • Kwela

Jag är så glad för vi är framme i landstingskön. De ringde igår och vi har fått en återbudstid redan nästa vecka! Jippy 1 1/2 års väntade är snart över! Har vi ännu mer tur så kanske jag får börja spraya redan vecka efteråt.

Mrs CL. Vi har gjort 2 inseminationer på SH, en lättstimulerad ivf samt en ivf med den långa varianten. Jag har alltid känt mig väldigt trygg på SH, men dom är ruskigt dyra. Så efter vårt senaste misslyckade försök sökte vi oss till St:Görans. När vi kom dit på vårt första försök kunde dom inte hitta våra journaler och då fick jag spelet. Så vi bestämde oss för att vänta på HS. Men jag har hört väldigt bra saker om St:Görans.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Mrs CL

msnorrlnad

Jag läste om incidenten på S:T Göran.
    För mig hände något liknande, nämligen att min utredning försvann i posten när min gyn skulle skicka dem till SH. Säger hon i alla fall, men hon kan ju lika väl ha glömt skicka dem. Känns inte kul i alla fall. Hade nämligen räknat med att det kunde ta ca 2-3 mån innan man fick en tid hos SH, men då det gått nästan 2 mån så ringde jag dem o fick reda på att inget om mig hade kommit till dem. Känns surt då det är 2 mån som gått förlorat (kort tid, men lång när man vill ha barn)

• scuri

Jag och min man har försökt i tre och ett halvt år. Oförklarligt barnlösa. vi har gjort ett ivf som blev plus men sedan missfall och ska nu göra ett frysförsök.

äggen är kanon och 9 i frysen men har inte hört nåt om någon celldelning. Hur får man reda på det?

Lycka till allihopa..

• Love4cats

Jag hänger med på ett hörn. Vi väntar på ivf nu under vintern. Vi har haft lite gupp på vägen men vi har försökt mer aktivt i 2½ år, kastade p-pillren dock för 4 år sen men ingen lyckoträff och ingen träff när vi försökt.

Jag känner mig nervös inför ivf men det finns så suveräna trådar att surra i här så jag känner mig inte ensam längre. Svårt för omgivningen att förstå och de vet sällan heller inte vad eller hur de ska fråga heller.

Lycka till allihopa!

• Kwela

Hej hej tjejer! Jag ruvar just nu för andra gången i mitt liv. Är på ruvardag 8. Har menssymtom men det svider/bränner i brösten när jag vänder mig på nätterna. Vill så gärna att det ska gå vägen denna gången. Hur går det för er andra.

Välkommen hit Love4cats

• LO72

Jag & min sambo är väl inne på 7:e året som oförklarigt barnlösa.Har gått igenom 5 ivf och 2003 lyckades vi göra ett eget mirakel som sluta i missfall..Vill göra en 6:e ivf men det kostar så mycket trots att man åker till Falun som är billigast.Har läst lite om Tcm akupunktur så det funderar vi på velar till o från men det är billigare än ivf vet ju inte om något av dom kommer göra oss gravida heller.Jag är bara så trött på alla som säger att:sluta tänk på det så ska du se det går bra eller ja du det ordnar sig ska du se..men det är ju det som det inte har gjort annars hade jag ju redan varit mamma för länge sedan..Inte nog med att jag har 35 års kris utan denna barn kris gör allt till en enda soppa.

• Love4cats
    Kwela skrev 2007-11-09 19:45:38 följande:
    Mens och minus för mig.
    Rackarns också.... Ledsen

Håller tummarna så för alla här inne!
  • Caramellis

Hej tjejer!
    Vi har försökt i över 2 år och det har hittills bara resulterat i 3 missfall. Ser att några av er provat akupunktur. Är lite nyfiken på det, någon som kan berätta lite mer?
    Det är ju bara att konstatera - livet är skit just nu, men att testa något nytt kan ju göra att man blir lite gladare för då får man lite hopp igen.

• Love4cats

Hej Caramellis!

Ett par tjejer "AnnaPanna" och "Frivolten" i en annan tråd "väntan inför ivf" började prata om att testa akupunktur. Jag har fått lite info från Frivolten men städade typiskt nog undan den. Men hon i alla fall verkar tycka att det känns bra men om det hjälper vet hon inte än.

Men hör med någon av de. De har säkert mer information än vad jag kan ge så att säga.

Funderar faktiskt själv på att testa det om jag hittar någon bra Akupunturnisse nära där jobbar. Det sägs kunna hjälpa bra så vi hoppar väl på det och ser nu under december. Det kan ju inte skada

*Den väntar på nåt gott...
  • Love4cats
    msnorrland; Tackar lite sent här nere i tråden för välkomnandet.
    Vi har ju stött på varandra i andra trådar
    Jag ska gaska upp mig. Har suttit i "SVARTA TRÅDEN"
    nu och gömt mig och varit ledsen och grinig
    men den hämmar min positiva sida
    som jag måste hålla framme mer just nu över juletiderna
    för att hålla koll på försöken nu innan vi får börja med ivf. Remissen gick iväg i måndags och de har ingen väntetid i Umeå så hoppas de hör av sig snart. Under tiden ger vi inte upp utan försöker hemma. Snart ska vi väl ändå vara vid målsnöret.

24/11 fick jag reda på att det blev inget nu heller. Beskedet kom två dar tidigare.
    Nu siktar vi in oss på hela denna vecka och ser sen på BIM 24-25/12.
    Blev lite lurigt då jag inte har exakt dag eftersom den kom tidigare förra månaden.
    *Den väntar på nåt gott...
  • Missne

Caramellis: Jag har gått på akupunktur sedan i augusti ca 2 ggr/v. Det känns verkligen som att det skulle hjälpa. Jag känner tydligt att det händer nåt i livmoderstrakten när man är där. Dessutom har jag fått mer ÄL-flytningar än innnan och känner av ÄL mycket tydligare nu än tidigare. Jag hade naturligtvis hoppats att jag skulle vara gravid vid det här laget men min akupunktör säger att det kan ta tid. När jag började sa hon att det nog tar minst 3 månader och det har det ju gått nu. Jag står i IVF-kö och kommer troligen att få börja med det i januari så jag tänker ge det en chans till dess. Jag har BIM och ca 1 v och sen är det en chans till. Men jag hänger även i en renodlad akupunkturtråd och det är en hel del som är övertygade om att de blivit gravida pga akupunkturen. Sen om det passar alla vet man ju inte. Vissa är det kanske lättare att hjälpa.

• Caramellis

Tack för infon, Love4cats o Missne! Jag tror jag måste ta mej i kragen o kontakta en akupunktör! Man kan ju i allafall prova! Hur ofta bör man göra behandling? Ska man forsätta även ifall man blir gravid eller kan det skada fostret?
    Kram Caramellis

• Missne

Caramellis: Olika akupunktörer verkar ha lite olika strategi. Min sa att jag skulle gå 2ggr/v till att börja med och sen kunde man minska till 1 ggr/v när hon fått ordning på hormonerna. De som går hos dr Nie går 7 dagar irad från 1:a mensdagen och sen inte mer den cykeln. Sen finns det nog andra varianter med.

Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa som försökt över 2 år..