• Laisen80

Namnen på postlådan?

Lite löjlig fråga kanske, men jag ska måla om postlådan.
    Har en bonusson som är hos oss varannan helg. Ska jag skriva in alla tre efternamnen och förnamnen på postlådan????
    Kändes lite överkurs...Ögren - Karlsson - Brännlund...

• Svar på tråden Namnen på postlådan?
  • jeikei

Svår fråga *s*
    ¨Men de e dock en POSTlåda... dvs de som får sin post där... deras namn skulle JAG skriva....

• Nicke B

Antingen förstår man det där...eller också inte...och jag vet vilken familj jag skulle vilja växa upp i :)

• Laisen80

Tack för era svar!
    Det var någon som hade svarat att endast numret fanns på lådan...men måste man inte ha namnen?
    Det skulle ju bli jättefint med endast siffrorna, det ska jag ta reda på.
    Annars blir det alla tre namnen!

• Sup3rstar

laisen, man "får" ha bara siffror på postlådan men för att underlätta för post och tidningsbud så hjälper de mycket att ha både namn och nummer på lådan, vet själv eftersom jag kör post och tidningar.

• mariannika

vi har 4 namn på våran låda, funkar "skitbra" *s*

Laisen80 skrev 2007-09-05 08:49:19 följande:
    Lite löjlig fråga kanske, men jag ska måla om postlådan.Har en bonusson som är hos oss varannan helg. Ska jag skriva in alla tre efternamnen och förnamnen på postlådan????Kändes lite överkurs...Ögren - Karlsson - Brännlund...
  • Fru Mi

Min bonus bor bara här varannan helg men vi har alla samma efternamn så här är inga problem. Däremot vet jag att hans mamma inte har hans efternamn på brevlådan.

Mamma till lillprins Valdemar
  • Fru Mi

Tycker du kan måla dit alla namn, eller gör som du känner, eller gift er

Mamma till lillprins Valdemar
  • Vanesjka

Håller med en av föregående talare, man får ingen post på helgerna. Mina bonusbarn som är här varannan helg står inte med. Det krånglar väl bara till det för den stackars brevbäraren om det står femtielva olika namn på lådan. Det finns andra sätt att få barnet att inte känna sig utanför. Tror du pojken ens tänker på om hans namn inte står med?

• trasselsudd

Jag tycker inte att det är någon stor sak. Visst, man ska se till att barnet känner sig så "hemma" som möjligt, för det är ju ett av barnets hem, men jag tror inte att barnet bryr sig om en sådan sak.
    Det är vad jag tror i alla fall.

Om barnet hade bott hos er varannan vecka tycker jag att barnets efternamn borde stå på postlådan, men inte om det bara är varannan helg. Eller... det är inte fel att skriva barnets efternamn på postlådan... men det känns heller inte som ett måste. Tycker jag.

• thelim

Vi är gifta och har "bara" skrivit det efternamnet men däremot har vi allas namn på dörrskylten, har inte ens tänkt på detta dilemma jag som annars brukar vara "hysteriskt" rättvis, för hon hör hit som alla andra även om hon är här varannan helg

• grisekno

Haha, kom att tänka på en familj med fem barn där det fanns FYRA olika efternamn och där alla namnen (för- och efternamn) stod på brevlådans lock - sju namn! Det såg ganska roligt ut!

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • lillevild

Haha, så här ser vår brevlåda ut: Axelsson, Carlén, Carlén, Sievertsson, Östberg, Östberg (+ alla förnamn) - tycker det är lite roligt att vara en stor fusionsfamilj med många olika individer!

Svar på tråden Namnen på postlådan?