• Mollwin

MIn barnmorska tror mig inte!!

Har berättat för min BM att jag är livrädd inför denna förlossning,
    rädd för smärtan, situationen överhuvdtaget,
    allt sitter så färskt i minnen så jag födde en son i maj -06.

Men hon sitter bara o säger... tänk posetivt och det gör ont men det går över och hon stöttar inte det minsta, hon bad mig skriva upp alla känslor på en lapp och få ut allt så skulle det bli bättre, NÄ det blev ännu tydligare att jag vill inte gå igenom det igen, hade velat önska mig snitt eller iaf igångsättning så kan man ha koll på läget och ge mig all smärtlindring i tid......

kan man ringa aurora själv o få prata med någon som kanske bryr sig...?

• Svar på tråden MIn barnmorska tror mig inte!!
  • Crazy Baby

Jag tycker du ska byta barnmorska, inte ska du behöva gå till någon som inte tar dig på allvar och inte kan hjälpa och stötta dig!

Byt och lycka till!

• Veizades

ring aurora själv, eller be om en ny BM och säg att det känns som att hon inte tar dig på allvar!!
    Usch vilken klantig BM!

• petramedVanessa030519

jag tycker också att du ska byta..
    även om det bara kanske är en kort tid kvar så är  den tiden viktig..
    en bra barnmorska som stöttar är jätte viktigt.

• Pirum

Byt bm eller stå på dig och säg som det är, att du provade det där med lapparna men att det inte funkade så nu vill du ha en snabb remiss till aurora för att prata igenom det hela ordentligt.

• IdaN

här där jag bor så får man kontakta auroa själv utan remiss och sånt så jag tycker du ska ringa själv och be att få komma till en eftersom du känner sån pass rädsla.Eller så står du på dig mot din bm eller så begär du att få en annan.

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • Aquagreen

BYT barnmorska, fy så dåligt av henne  HAr du ingen Norea BM på din ort du kan få gå på samtal med?

Jag är lite i samma sits som du födde en son i maj 06 en HEMSK förlossning o nu ska jag ha nr i november, lika livrädd för snitt som att föda så de är inget alternativ heller.

• Nettis30

Sitter oxå i samma sits. Fick en son i Juli 06 o ska ha lillebror i December. Var livrädd inför sonens födelse o fick gå iväg o snacka med spec.Bm i Lund. Valde att föda vaginalt o det gjorde jag. Nu e min förlossningsrädsla värre än någonsin fast det inte var så farligt med sonen. Ska säga detta till min BM så jag får åka in till lund igen. Vill ha snitt.

• millisson

Hej, stackars dig det är jättehemskt att känna så. Jag hade en väldig ångest inför mitt tredje barn, jag var nog rädd halva graviditeten! För allt barnet, förlossningen, NÄR?, mig själv och hur jag skulle klara av smärtan. Typ tre veckor innan bf upptäckte vi att hon hade vänt sig med rumpan ner... Hjälp ännu mer ångest, hur f-n ska det här gå?? Kände faktiskt både: ska jag slippa föda vaginalt nu? och hjälp jag vill inte bli snittad!! Gjorde ett vändningsförsök och det gick bra!! Funkar bara i 50% av försöken... Helvete vad det gjorde ont!! Men det gick bra, gick hemma med värkar en hel dag, kom in till sjukhuset 00:00. och 00:48 är hon född!! Två dagar efter bf.
    Jag har hört flera som är som räddast när dom ska ha sitt tredje barn, försök byta bm eller ring aurora själv. Jag blev frågad om jag vill prata med aurora men dum som jag är försökte jag vara stark och hålla det inom mig och klara det själv... Blev igångsatt med första barnet... inget jag rekomenderar, det blir för intensivt. Men om du mår så dåligt tycker jag du ska försöka få snitt... Hoppas det löser sig för dig.
    Massor av styrkekramar från "grannen"

• Pusselbiten86
    Mollwin skrev 2007-09-05 09:55:55 följande:
    Har berättat för min BM att jag är livrädd inför denna förlossning, rädd för smärtan, situationen överhuvdtaget, allt sitter så färskt i minnen så jag födde en son i maj -06.Men hon sitter bara o säger... tänk posetivt och det gör ont men det går över och hon stöttar inte det minsta, hon bad mig skriva upp alla känslor på en lapp och få ut allt så skulle det bli bättre, NÄ det blev ännu tydligare att jag vill inte gå igenom det igen, hade velat önska mig snitt eller iaf igångsättning så kan man ha koll på läget och ge mig all smärtlindring i tid......kan man ringa aurora själv o få prata med någon som kanske bryr sig...?
    Låter ju som mig

Jag födde en son i Maj 2006
    Och nu fick jag en son til i Juli 2007

Men usch vad rädd jag blev på förlossningen.. Kom ihåg allt såååå nära i minnet.. vart livrdd när jag höll på att föda.. Som tur tog de bara 55 min på förlossningen så de gick snabbt..

men sen efter så sa barnmorsna att jag gärna fick prata med någon inför nästa barn..

Så jag tycker du ska ta kontakt med någon om detta

När är du beräknad??
    ♥ Noah 26/5-06, Thias 24/7-07
  • enilorac

Jag fick kontakt med en beteendevetare på sjukhuset där jag bor. Hon var jättebra och är utbildad för att prata med bl.a förlossningsrädda. Hon dömde inte och sa inget om att man skulle föda vaginalt mm mm. Hon och jag kom tillsamans fram till att snitt var det bästa för mig. Sen fick de andra bara lyda.... !
    Det är nog ungefär samma som att prata med en aurora-BM. De ska absolut inte tvinga dig till det ena eller andra utan vara proffesionella !
    Försök få kontakt med någon, kanske genom en annan BM.
    (Jag ska prata med samma beteendevetare även nu vid den här graviditeten, men jag vill verkligen prova att föda vaginalt och uppleva det. Hade fruktansvärt ont efter mitt snitt i april-06 och vill nog inte uppleva det igen. Men det är ju så olika!. Min BM kan lova mig som ett slags kontrakt som går ut på att man försöker föda vaginalt. Om det sen blir för psykiskt eller fysiskt jobbigt, kan man säga stopp och då få sitt snitt. Det kan jag tänka mig.)

Kram C och C

Svar på tråden MIn barnmorska tror mig inte!!