• Snowstorm

Partnervisa till Australien?? Hjälp tack!

Jag o min australiensiske sambo planerar att flytta till Oz nästa år, och undrar:

Står i papprena att svenska intyg ex läkarintyg etc ska översättas av en professionell översättare! Hur tar man reda på vem ambassaden godkänner som översättare?

Nån som vet??

• Svar på tråden Partnervisa till Australien?? Hjälp tack!
  • Londonvibes

Ring till ambassaden och fraga.
    Eftersom man bara kan anvanda lakare som ar godkanda av ambassaden sa gar det sakert att fa lakarintygen direkt pa engelska sa slipper man oversatta.

• Nillax

Det star: If you are applying for a visa outside Australia and you are having documents translated outside Australia, it is recommended that you use a translator who is professionally qualified.

Men haller med Londonvibes, du maste anvanda nagon av deras "panel doctors" www.immi.gov.au/contacts/overseas/s/sweden/panel-doctors.htm
    och de anvander sig av en speciell "form" som ar pa engelska (www.immi.gov.au/allforms/pdf/26.pdf)

Nar jag ansokte sa behovde jag inte fa nagot oversatt till Engelska. Du kan tex fa ditt personbevis etc pa engelska fran skatteverket (be dem om det som har bada foraldrarnas namn pa annars duger det inte som birth certificate)

Svar på tråden Partnervisa till Australien?? Hjälp tack!