• sweedy

Extreme babymakers, fortsättningstråd 2

Här samlas vi  som kämpat längere än de flesta och äntligen plussat, från tråden "extreme babymakers".
    Vårt motto: "Det tar tid att göra en perfekt bebis" - Här är tråden där alla bebisar minsann blir perfekta.

Här är våran kämpartråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23410743.html 
  • Svar på tråden Extreme babymakers, fortsättningstråd 2
  • mala78

Vad roligt Sthlm, synd att inte amningen funkade.

Hoppas att kursen var bra jam, skönt att h*n vänt sig neråt och att allt ser bra ut.

Låter jättemysigt Fismamman, skönt att fogarna är bättre. Vi har inte klart med namn än, måste ju dessutom ha 2 pojknamn och ett flick. Vi vet ju att det är minst en pojke.

Jag tänkte försöka mig på att baka lussebullar idag, hoppas att jag orkar. Jag har fått 2 handledsskenor, hoppas att värken i fingrarna ska bli bättre. i kväll kommer stjärnor och ljusstakar fram, mysigt.
    Kram och trevlig helg!

• Maja 79

Ang vattengympa, om man inte vill betala för att gå på mamma gympa kan man alltid söka till sjukgymnasternas varmvattengympa..
    Den är mer anpassad till värk i framförallt rygg och axlar!
    Nu är det väl lite olika beroende på vart man bor, men jag har tidigare gått via Reagera klinikerna..

Ang namn så är vi mer eller mindre överens om att vi inte kommer överens..

Ena dagen hatar jag ett namn som sambon säger, när jag vant mig vid namet så har han tröttnat..

En gamal favorit för mig är felicia, men det känns som om "alla" töser heter det idag..

Mala;

Har du testat "finger ringar" mot värken i fingrarna ? De håller ihop lederna så att man inte ska överböja samt få stabilitet när man tar i saker.. Just nu kommer jag inte på vad de heter eller vad hemsidan heter, men de gör alltid reklam i reumatikertidningen.. Jag kan kolla om du vill..

Snart är det JUL !!
  • Sthlm1979

Fismamman: Låter som en riktig mysdag! Vi har adventfixat lite här hemma. Väntar med lussebullar till senare i veckan tror jag. Måste ju ha något att göra på dagarna.

Jam: Nu är det inte långt kvar för er! Nå, ska du kläcka könet? (Det har blivit en "thing" nu...)

Sweedy: Hur har du och chokladbebisarna det?

Det där med namn är ju klurigt. Vi hade inte ens diskuterat namn innan. Vi ville se vad det var för en bebis som tittade ut. Sen tog det oss drygt en veckan innan sambon kläckte det. Jag var tveksam först... men efter att smakat på det så kändes det riktigt bra. Jag gillar äldre namn typ Siri, Signe, Tora osv. Men killnamn är svårt. De enda jag kunde komma på var Elliot (hur stavas det?) och Mattheo. Hur gjorde ni med lillFisen? Hade ni namn klart innan?

Ha en bra kväll. Vi ska iväg på födelsedagsmiddag. Premiär för lille C på en bjudning. Hoppas att han visar upp sin bästa sida så att vi blir bjudna fler gånger...

Kram

• sweedy

Sthlm, här är bra med mig och bebisarna. Magen börjar verkligen bli stor nu och alla mammatröjor för små.

Här blir det nog en Elliot och Elias.

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • Fismamman

Med Fisen var vi lite i otakt. Vi var så säkra på att det var en tjej. Så det skulle bli Elvira. En vecka innan han kom så kom vi på att det kan ju bli en kille. Det var sambon som kläckte namnet efter att han kom.

Hoppas händerna blir bättre. Skenor är bra. Jag använder mina. Är ju opererad för Karpaltunnelsyndrom i båda händerna så det kan inte bli så dåligt den här gången.

Ska gå på vattengympa som ordnas på sjukhuset just för bäckenträning. Undra om jag har någon baddräkt jag kommer i.

Fina namn Sweedy!

• jamis

Hej hej

Vi har både tjej- och killnamn klara sen ett bra tag tillbaka Vi får se om det passar när h*n föds.

Sthlm: Nu är det ju bara 6-7 veckor kvar så nu håller vi det nog hemligt ända fram tills h*n kommer

Fismamman: Skönt att du mår bättre idag! Låter som ni haft en mysig dag!

Jag fick låna ett bälte av min BM, mot foglossningen, men jag får bara ont i blygdbenet av det. Har jag det för hårt då eller fel?

Vi var på profylax-kurs idag och läraren var jättebra. Det var tre gravida, min man, en kvinnas mamma och en av gravidisarna var ensam (hennes man ville inte följa med...). Det känns bra, min man är mer peppad än vad jag är. Jag tänkte för mycket och fokuserade så att jag inte lyckades med min passiva andning Men nu ska vi öva så vi (jag) lär oss

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • mala78

Rhu, låter intressant, jag ska ge skenorna en chans först, det är ju inte så länge kvar nu.

Så bra Sweedy Jobbigt med tröjproblemen bara.

Fismamman, ja, jag hoppas de ska hjälpa, en kompis fick operera 2 v innan bebisen kom, vill gärna undvika det.

Vad bra jam, det är viktigt med bra kursledare.

Det blev bullar , adventspynt får nog vänta till i morgon verkar det som.

• Havsblå

Hejsan vänner!
    Här kommer en rapport från mig.
    Idag var vi äntligen på UL, gick på en privat klinik. Allt såg bra ut. Fick se hjärnhalvorna, hjärtat, urinblåsen, magsäcken, navelsträngen...ja hela lilla knytet. Vi inbillade oss att vi kunde se att det var en pojke också. BM frågade om vi ville veta, men vi sa nej. Blev flyttad ytterligare, nu är BF 6 maj. Går in i vecka 19 imorgon, underbart!
    Firade med att gå o shoppa snygga mammabyxor + top

BF-LISTA

November:
    Sthlm1979 bf 25/11- födde en pojke 6/11
    Emmiez bf 29/11

Januari:
    Mala78. BF 14/1 enl UL
    Sweedy bf 19/1
    Jam, BF 22/1

Februari:
    makro1 BF 5/2
    Noi BF 10/2
    Fismamman. BF 14/2 alla hjärtans dag

Mars:
    Rhu, BF 21/3
    TJEJJJEN BF 29/3 Våfflan är en flicka

Maj:
    Havsblå BF 6/5
    Beautifully Decayed BF 16/5

Juni:
    Tandtrollet BF 23/6

• Maja 79

Kikar in en vända mellan flyttkartonger och packning..

Här är fullt upp, det är TOK jobbigt att gå upp och ner för våra 4 trappor utan hiss..
    Men men.. Till helgen får vi flytthjälp i alla fall..

I övrigt händer inte så mycket, krämpar lite i höften, konditionen är inte att leka med och man börjar känna sig som en flodhäst.. I alla fall när man känner på fötterna efter en dags spring..

Snart är det JUL !!
  • mala78

Härligt havsblå att allt såg bra ut!

Åh fy Rhu, 4 tr! Jag hade inte klarat det.

• Fismamman

Vad skönt Havsis!!

Jobbigt med flytt Rhu, skönt med lite hjäp.

• jamis

Härligt Havsblå ! Visst är det underbart - världens vackraste bebis!

Rhu: Oj, det hade jag heller inte orkat!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Sthlm1979

Hej hopp på er! Hur mås det?

Rhu: jösses! Fyra trappor...näe, det hade inte jag heller orkat. Puh!

Havsblå: vilken känsla!

Undra hur det är med Emmiez.... spännande!

• mala78

Hej Sthlm!
    Känns rätt ok, men jag börjar bli lite nervös nu, det är jobbigt att inte veta när bebisarna tänker dyka upp.

• sweedy

Hua, det känns stressigt. Ta det lugnt säger läkarna, men vem ska då göra allt som måste fixas innan jul och bebisar kommer?!? Min to-do list är lång och det är ju bara jag som kan göra mycket av det. Min man har precis börjat nytt jobb med nya långa arbetsdagar, men på plus sidan mycket bättre lön. Så han har inte tid, eller ork att hjälpa så mycket heller. Han har ju dessutom sina sjukdomar som göra att det är en utmaning att bara jobba heltid. Så jag vill inte pressa honom mer heller för kan han inte jobba blir vi ju utan inkomst.

Denna och nästa vecka känns späckad, men sedan lugnar det sig nog för mycket av det som måste göras behövs göras nu. Plus att jag försöker få så mycket som möjligt gjord för jag vet ju inte när bebisarna kommer.

• Maja 79

Kikar in..

Jag får vara glad över att jag inte ökat så mycket i vikt ännu, men fötterna svullnar ju bara man tänker på att ta på sig skorna..
    Man har ju inte så mycket val, även om vi får hjälp i morgon så finns massor med "måsten" Skönt att det snart är över med flytten..

Om vi inte "ses" så trevlig helg på er!!!

Snart är det JUL !!
  • sweedy

Ingen annan som är sugen på att vara TS? Det är fritt fram för alla, men är ingen hågad kan jag starta ny.
    Har en känsla av att jag kommer ha lite ont om fl-tid när tvillingarna kommit. Självklart kommer jag fortsätta läsa och skriva när jag har tid.

Svar på tråden Extreme babymakers, fortsättningstråd 2