• Anonym

Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!

Jag har varit och last har i tradarna och alla mina symptom tyder pa att jag ar gravid. Jag far bara inte vara gravid just nu! Jag har nastan panikangest och vill bara grata. Hur ska jag kunna sova inatt?

Imorgon ska jag testa med blodprov hos lakaren om jag ar gravid eller inte. Det ar val alltid sakert, vare sig man har utomkvades eller vad som helst?

Jag har testat negativt flera ganger men alla symptom finns ju dar. Jag ar radd, sa radd just nu. Hur vanligt ar det att man blir gravid trots p-piller, trots flera negativa tester under de 6 foljande veckorna efter att man sexat sist? Jag har en blodning, svullna brost, ont i livmodern, lite ont i ryggen, kissar ganska ofta tycker jag.

Jag far bara inte vara gravid.

• Svar på tråden Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!
  • Anonym

Chock, har du nagon kompis du kan ta med dig istallet for mannen? Jag vet inte om jag skrivit det forut men jag har ocksa gjort en abort forut, sa jag vet hur jobbigt det ar. Som tur ar sa har jag aldrig angrat att jag gjorde den aven om det var det svaraste jag har gjort i mitt liv. Och se hur paranoid jag ar nu over att vara gravid. Jag var ocksa ensam nar jag gjorde den men jag tyckte personalen tog bra hand om mig sa det var inte sa farligt faktiskt. Att vara ensam menar jag.

Jag ska testa imorgon bitti, da har det gatt 20 dagar sa jag borde fa ett nagotsanar sakert svar tycker jag. Jag hoppas hoppas hoppas att det ar minus pa stickan. Tack for att du haller tummarna, det behovs. Jag aterkommer med svar imorgon.

Jag ska tanka pa dig pa onsdag. Hor av dig nar du kan igen sa jag far veta om allt gick bra. (Sa bra sant har nu kan ga...)

Kram,

TS

• Anonym

chock, nu har jag testat och det var minus. Sa medans jag inte ar overtygad annu, du kanner ju mig, sa tror jag pa det just nu iaf. Jag tanker testa igenom om en vecka och sen ett par veckor efter det och fortsatta hoppas pa minus. Jag tror jag ska soka psykologhjalp idag for det har kan ju inte fortsatta. Jag vet inte varfor jag har fatt san total angest infor det har pa sistone. Kanske har jag last for mycket har pa forumet, kanske for att mitt p-piller verkar strula, kanske ar jag bara stord. Vad det an ar sa behover jag hjalp.

Hur gar det for dig? Hoppas det kanns okej trots allt. Kram.

• Anonym (funderar)

Men...varför allt detta testande? Kan du inte bara lita på alla test, på att din mens varit osv för du är ju inte gravid. Kanske borde du prata med någon och få lite hjälp med nojjorna, måste ju vara jättejobbigt att ha det så här varje månad?

• Anonym

Funderar, las mina sista inlagg sa far du en forklaring.

• Anonym

mensen kan försvinna om man är stressad och så. Så försök att koppla av och lev livet iställa för att sitta och tänka att du kanske är gravid så kanske mensen kommer igång igen.

• Anonym (chock)

TS: Skönt att det var minus. Testerna är säkra, så slappna av nu. Jag vet att det är svårt. Kan du inte byta prementivmedel?

Imorgon kl.8 skall jag vara på operation. Var på KK och hämtade tabletterna och ett hälsoformulär idag.
    Det är ingen som vet om att jag är gravid och skall göra abort, så tyvärr kan ingen hjälpa oss med barnen. Men jag får väl klara mig ensam där inne, min man vill vara med men det funkar ju tyvärr inte.
    Hör av mig imorgon när det är över.

• Anonym (chock)

Nu är det gjort! Jag är så lättad!!! Det känns faktiskt helt rätt.
    Det var inte jobbigt att vara själv, allt gick väldigt fort.

Hur går det för dig?

• Anonym

Vad skont att hora att det gick bra. Jag minns ocksa hur lattad jag var nar det var over. Later hemskt forstas men jag ar overtygad om att du forstar vad jag menar. Nu ar det bara att se framat och agna dig at den familj du redan har.

For mig gar det bra. Jag har sa gott som slappt tankarna pa att jag skulle vara gravid for tillfallet. Jag kommer att testa igen om nagra veckor, for sakerhets skull, men det kanns bra just nu. Kanske for att jag inte last om sant har pa fl idag???

• Anonym (chock)

Nä, jag förstår precis vad du menar, jag känner också bara lättnad!
    Vad skönt att du kan släppa tankarna på det. Ja, man blir nog påverkad av allt man läser. Du får väl läsa på "svårt att få barn" trådarna istället ;)
    Så länge du tar pillerna ordentligt så är ju risken at bli gravid väldigt liten.
    Kram

• Anonym

Hej chock!

Hur mar du?

Bra forslag att lasa svart-att-fa-barn tradarna istallet.

Jag testade imorse igen, vet inte varfor for jag tror egentligen inte att jag ar med barn. Hur som, det var negativt pa dag 27 efter senaste sexet sa jag borde verkligen kunna andas ut nu tycker jag.

Ha det gott!

• Anonym (chock)

Hej!
    Allt är bra, blöder lite fortfarande, men det verkar minska nu.
    Skönt att det fortfarande är negativt. Nu är du verkligen inte gravid. Kommer mensen som den skall nu?
    Skall du inte byta preventivmedel, har du provat spiral? Har aldrig haft det själv, men borde kanske skaffa efter detta...

Ha det bra!

• Anonym

Chock, hur gar det for dig? Har du lagt in en spiral? Hoppas du mar bra.

Jag far spel har alltsa! Jag fick mensen igar men den var lite sen. Blodde val ok mangd igar men idag har jag inte blodit nagot alls. Dessutom har jag ont i magen och det brukar jag aldrig ha nar jag har mens.

Vad ar det som hander med min dumma kropp???

Tror du/ni andra som laser att jag kan gravtesta trots att jag bloder och fa ratt svar anda?

Och finns det inget man kan gora for att bloda mer? Jogga kanske? Ga ut och ga?

Jag orkar inte ha det sa har langre, att ga och undra varje manad om jag ar gravid och testa 2000 ganger och anda inte kunna lita pa svaret. Varje gang jag litar pa att det ar negativt sa gar min kropp och gor nagot som far mig att tvivla pa att testet var ratt.

• Anonym (men?)

varför kontaktar du inte en barnmorska eller en gynekolog TS???

har du nyss börjat med p-piller?vilken sort äter du?
    du vet väl att ppiller "lurar" kroppen att tro att den är gravid?;)

ta och slappna av och lita på testen som visar negativt. :)

• Anonym (skengravid)

Jag var (är) skengravid en hel graviditet och det har fortfarande inte släppt riktigt än... (sen i januari i år)

• Anonym (chock)

TS: Hur går det? Tycker också du skall kontakta en gynekolog och fråga. Så här kan du ju inte ha det.
    Nej, jag satte aldrig in en spiral, får skydda oss bra nu!
    Jo ,jag mår faktiskt bra. Trodde jag skulle må sämre, tänka på det mer. Men det är väl ett tecken på att jag tog rätt beslut antar jag. Blöder fortfarande lite, men det verkar avta nu. (hoppas verkligen det!)

Ha det bra, och ring nu läkaren! Kram

• Anonym

Jag ar sinnessjuk, jag vet det.

Men? Jag var nyligen hos bade bm och gyn i oktober men de hittade absolut inga fel. Jag har tagit det har pillret i 5 ar tror jag men det ar de sista tre manaderna som det har blivit sa har. Kanske ar det ett tecken pa att det helt enkelt inte fungerar pa mig langre?

Skengravid, hur menar du? Beratta garna mer for det later lika som mig.

Chock, skont att hora att du mar bra trots allt. Vad for skydd tankte du anvanda i framtiden? Jag har funderat pa att ha kondom och spermiedodande medel man sprutar i slidan, plus en san dar p-dator. Tror ni det ar sakert? Och givetvis akut-piller om kondomen spricker.

• Anonym (skengravid)

Jag var ibland helt övertygad om att jag var gravid. Magen blev större, jag tyckte jag kände sparkar och hade några till symptom. Men mest av allt kände jag mig så gravid. Skillnaden mellan oss var väl kanske att jag verkligen ville vara gravid...

• Anonym (chock)

TS. Vi tänkte köra med kondom. Det hade vi innan också, men en sprack och jag trodde verkligen inte att det skulle ta sig, för det var dagen efter mens. Men skulle det hända en gång till så kommer jag absolut ta ett dagen efter piller. Man lär sig av sina misstag!

Hur går det för dig? Blöder du något? INga andra symptom?

• Anonym (Annonym)

TS, var du gravid? (:

Svar på tråden Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!