turner syndrom
Hej
Finns det någon där ute som precis som jag har svårt att få barn på grund av turner syndrom. Det skulle vara roligt att få kontakt och kanske byta erfarenheter.
Hej
Finns det någon där ute som precis som jag har svårt att få barn på grund av turner syndrom. Det skulle vara roligt att få kontakt och kanske byta erfarenheter.
gud jag "träffade här på fl" en tjej som hade 3 eller fyra barn den lilla minsta hade turner syndrom hon är super trevligt det var lixom länge sen jag pratade med henne, kan kola om jag hittar henne om du vill o samtidig passar jag på att ta kontakt med henne igen
Det skulle vara jätte snällt om du kunde göra det. Tack
hittade om henne men hon finns inte kvar
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m1406603.html janni var hennes nickname
vad är turner?
www.familjeliv.se/Forum-4-49/m8525957.html
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m9172217.html
där finns gamla trådar det lite info om vad det är o kanske hittar du några mammor med turner flickor
turner innebär att man har kromosomfel. Man har bara en x kromosom istället för två vilket gör att man bland annat inte kommer in i puberteten. Äggstockarna bakåtbildas så man kan inte få biologiska barn och sen finns det en massa andra saker man kan drabbas av också bland annat blir man väldigt kort, jag är tex bara 1.50.
Hoppas jag har svarat på din fråga. Det är lite komplicerat eftersom det är så individuellt vad man drabbas av.
Tack Jeannette för tipset. Skall försöka söka och se om jag kan hitta några gamla trådar