• Plutten Augusti07

Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(

Fick konstaterat vårt andra MA igår....nu börjar jag tvivla på om vi någonsin kommer att få ett älskat barn...

Finns det fler än jag som fått 2 missfall i rad..?

Just nu känns det väldigt deppigt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-18 20:01:30:
    Ja nu har ett mirakel skett! Läkaren hade gjort en felbedömning, igår på VUL såg man att jag var gravid i v.5+1 (alltså 2 veckor tidigare än vi trott) och att allt såg jätte bra ut! Kan det bli bättre? Känns fortfarande nervöst eftersom det är 7 lång veckor kvar till 12+0 men ett litet hopp har nu tänts.

• Svar på tråden Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(
  • Plutten Augusti07

Just nu vacklar jag mellan att börja äta p-piller igen eller att försöka igen. Känner att jag får 0 stöd av sjukvården Så jävla trött på att stå helt ensamma i det här utan någon som helst back up från de som ska vara bäst på det här.

• Hellen68

Jag fick prata med kurator efter mitt andra ma, helt suveränt för mej iaf. Det var skönt att gå och prata någon gång i veckan, gråta, älta osv. Helt plötsligt så hade man kommit en bra bit på vägen och kunde vakna på morgonen och känna att dagen var okej.

Må så gott du kan!

• Singoalla74

Joo Plutten... har precis gått igenom mitt andra Ma på raken.. ett i Juli -07( i v 13) och ett i okt -07 ( i v 11). Det är oerhört tufft men det ska bli 3;e gången gilt för oss.. många kramar

• Plutten Augusti07

Ja det känns jäkligt tufft faktiskt, man undrar ju varför det sker gång på gång.... Vi är också överens om att försöka igen men med blandade känslor-får man ett 3:e MA nu så känns det ju mer som en bekräftelse på att det faktiskt är något fel på mig. Vi får se hur det går.

• Singoalla74

många stöttekramar, 3;e gången gilt för er me.. fast man är ju livrädd.

Plutten Augusti07 skrev 2007-11-06 14:49:38 följande:

Ja det känns jäkligt tufft faktiskt, man undrar ju varför det sker gång på gång.... Vi är också överens om att försöka igen men med blandade känslor-får man ett 3:e MA nu så känns det ju mer som en bekräftelse på att det faktiskt är något fel på mig. Vi får se hur det går.
  • Plutten Augusti07

Tack, vi får väl se hur det går. Bröllopsresa snart och då hoppas vi på lite tillverkning Men sen när jag väl blivit gravid ige-usch! Tänk så oroligt det kommer att vara!!

• Singoalla74

Joo tror nog att om jag blir gravid igen så kommer jag att förneka det så långt det bara går.. är livrädd.
    Har blivit lovad tidigt VUL vid ev graviditet men vet inte om jag kommer att göra det är livrädd.

Plutten Augusti07 skrev 2007-11-06 14:58:35 följande:

Tack, vi får väl se hur det går. Bröllopsresa snart och då hoppas vi på lite tillverkning Men sen när jag väl blivit gravid ige-usch! Tänk så oroligt det kommer att vara!!
  • Plutten Augusti07

Jag blev lovade tidiga VUL vid denna graviditeten vilket jag också gick på...MEN jag kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer att bergära tidiga VUL!!
    Det är så osäker när man är väldigt tidigt i graviditeten, jag gjorde 6 VUL den här gången o hvarje gång sa de olika, önskar att jag aldrig gått dit....

Jag kommer att gå till vecka 9 ungefär innan jag gör något VUL denna gång, det är för påfrestande att få ovissa besked varenda gång.

• Singoalla74

Förstår det.. själv fick jag tidigt ul i v 8 (7+5) men det var jättejobbigt för när jag var där så tyckte dom att fostret var mindre än den veckan vart ungefär framflyttad 1v men vi såg hjärtat fast det hjälpte ju inte...

Plutten Augusti07 skrev 2007-11-06 15:26:27 följande:

Jag blev lovade tidiga VUL vid denna graviditeten vilket jag också gick på...MEN jag kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer att bergära tidiga VUL!! Det är så osäker när man är väldigt tidigt i graviditeten, jag gjorde 6 VUL den här gången o hvarje gång sa de olika, önskar att jag aldrig gått dit....Jag kommer att gå till vecka 9 ungefär innan jag gör något VUL denna gång, det är för påfrestande att få ovissa besked varenda gång.
  • Plutten Augusti07

singoalla: Ja jag har insett att dom aldrig kan ge ett klart besked, och man märker direkt när det inte ser normalt ut och dom försöker bortförklarar det med diverse medicinska termer. Sista UL:et med denna graviditeten så reste jag mig upp i gynstolen och sa :"Jaha, där är ju tomt det ser ju jag också, likabra att ni boka in OP idag grabbar". Gissa om dom blev förvånade Hae till råga på allt en ny exad manlig läkare som var så valhänt och mesig när han undersökte mig att man kunde tro att hanaldrig haft en patient innan, speciellt inte en gyn patient.

• Singoalla74

hahahah jag blir så informativsökande då jag är hos läkaren vill veta all info som går. När dom fick vinkla och vrida för att se hjärtat på vul i v 8 så blev jag kallsvettig och jätterädd. Tänkte dom hittar inget det är dött. Läkaren var så tyst och inte alls övertygande.. detta gjorde mig bara mer nervös. Så jag funderar allvarligt på att skippa vul i v 8 helt när det blir dags och om man ska vänta någon vecka typ till v 14 istället men tror inte jag orkar gå så långt är väl nervvrak då...
    Om eller när man blir gravid igen.

Plutten Augusti07 skrev 2007-11-06 15:32:13 följande:

singoalla: Ja jag har insett att dom aldrig kan ge ett klart besked, och man märker direkt när det inte ser normalt ut och dom försöker bortförklarar det med diverse medicinska termer. Sista UL:et med denna graviditeten så reste jag mig upp i gynstolen och sa :"Jaha, där är ju tomt det ser ju jag också, likabra att ni boka in OP idag grabbar". Gissa om dom blev förvånade Hae till råga på allt en ny exad manlig läkare som var så valhänt och mesig när han undersökte mig att man kunde tro att hanaldrig haft en patient innan, speciellt inte en gyn patient.
  • Plutten Augusti07

Ja jag gillar inte läkare överhuvudtaget numera Tycker dom är något okänsliga ibland, en läkare sa till mig att jag förmodligen hade PCOs...hur kan man säga det utan att vara säker? Hon ville inte ta någora prover heller. Tog upp det med överläkaren när han skrev ut mig och han bara skakade på huvudet och ville veta vem som sagt det. Hans kommentera för övrigt var :"Du har blivit gravid 2 gånger på ett år, tror du själv att du har PCOs då?" Hahaha...

• Singoalla74

Har en superbra läkare min ordinarie läkare men sen hade jag en kvinnlig då vi fick åka in pga bruna flytningar mm och hon .... vispade runt med ul staven och jag sa kolla ordentligt... jaaa det gör ja sa hon.
    Hon tyckte att vi skulle vänta till tisdag (5 dagar) för då skulle jag på vul till min ord läkare. Ringde dagen efter jag hade varit hos hon för då hade jag fått ont i magen. Sa att jag vill inte gå till tisdag utan är det dött vill jag påskynda detta med tabletter. Tur var så lyssnade dom på mig och jag fick komma in igen och då var det min ord läkare såå skönt. Han informerade oss jättebra och ordentligt om allt. Sen kollade han med vul igen och samma resultat och då var det bara att få mitt piller och inga problem om att jag ska gå hemma och vänta utan detta hjälper vi på vägen så det kommer ut så ni får starta om på nytt. Han var så positiv att vi vågar prova igen. Han sa att jag hoppas jag ser er snart här igen och få ge er positiva besked.

Hoppas vi får bli gravida snart och att det stannar, lever och växer som det ska. Många kramar

Plutten Augusti07 skrev 2007-11-06 15:38:46 följande:

Ja jag gillar inte läkare överhuvudtaget numera Tycker dom är något okänsliga ibland, en läkare sa till mig att jag förmodligen hade PCOs...hur kan man säga det utan att vara säker? Hon ville inte ta någora prover heller. Tog upp det med överläkaren när han skrev ut mig och han bara skakade på huvudet och ville veta vem som sagt det. Hans kommentera för övrigt var :"Du har blivit gravid 2 gånger på ett år, tror du själv att du har PCOs då?" Hahaha...
  • mirakelhopp

Jag har fått 1 MF och 2 MA på 1,5 år... Mycket tråkigt givetvis. Sitter just nu och väntar till VUL om 2 veckor för att se ifall min lilla groda vill stanna därinne hela tiden denna gången.

Det är inte jättelätt. Många tankar. Vi har dock gjort en utredning som visade noll fel på oss. Extrem otur, kallades det. Ja, det är väl det minsta man kan säga.

Så kämpa på! Jag ska ha ett barn till!!

• Singoalla74

Nu har jag läst när jag googlade på barnalbyl att bm på osynliga barn rekomenderar en 1/4 barnalbyl per dag för att förebygga upprepade missfall.
    kolla på osynligabarn.se

kramizz

Svar på tråden Någon mer än jag som fått 2 MA i rad...?:-(