• shoppingfia

Vi som har blivit gravida efter ivf del 2

Här öppnar jag en ny tråd som får bli fortsättning på den gamla! Hoppas alla hittar hit!

• Svar på tråden Vi som har blivit gravida efter ivf del 2
  • smilla 1

är hemkommen från extrakoll på förlossnigen i Växjö... hade hemskt ont i magen i går särskilt på kvällen, ringde BM i dag och eftersom vi inte har nåt bb i Ljungby.. så sa hon att om jag fick ont igen skulle jag åka till förlossnignen i Växjö...
    fick naturligtvis ont i em så jag ringde och vi for dit, de trodde först att det ev var för tidiga sammandragnignar eftersom jag hade så ont... men det är det inte... skööönt!!!
    förmodligen är det tarmen som spökar med mej eller nån form av strecknig,
    det kan jag leva med!!!
    kollade allt möjligt, barnet och mej,.... gjorde ul på livmodern tittade naturligtvis även på bebisen, gjorde ul på mina njurar, kollade urinen, pulsen febern mm..mm..
    känns sååå skönt att bli ordentligt undersökt när man är orolig!!!!

Hoppas alla ni andra mår bra och att blödnignarna slutat!!  kram och god natt!

• Fismamman

Vad skönt att allt var bra, kanske.

Härligt med pyssel och mys Shoppingfia.

• Impreza

Öm i magen idag men blödningarna har slutat, så jag hoppas att den lille stannar kvar. Blödde levrat blod och det är visst positivt. Så på ons ska vi på UL, fick reda på att jag går in i v nu om allt e som det ska.

• smilla 1

skönt impreza att du slutat blöda! men vilken v är det du går in i?? Flört

• bamsefan

Här går jag fortfarande och småskvätter.Får en rosa flytning då o då och tycker mina symptom är borta tillomed brösten ömmar inte längre.Så jag har inte mycket hopp kvar.

• Impreza

Oj, siffran försvann visst, hihi, v6 ska det stå . Det är inte nog med att man ska gå och vänta och vara orolig INNAN man blir gravid och sen ska man vara orolig över missfall .

kanske skrev 2007-11-30 08:46:48 följande:
    skönt impreza att du slutat blöda! men vilken v är det du går in i??
  • snartliverhorn

Hopppas hoppas att bldningarna försvinner bamsefan och Impreza!!!

Själv blödde jag i två veckor lite varje dag i början. Var ständigt på akuten tyckte jag

Hur många ivf är det ni har gjort? Har dom kollat sköldkörteln hos er?

En vän till mig har fel på den, vilket gör att näringen inte kan tas upp av barnet. Därför äter hon nu tabletter som hon antagligen  måste äta varje dag livet ut.

Hoppas dock inte fallet är så just nu.

I mitt fall var det att det växte så kraftigt att livmoderstappen blödde för den inte "hängde me". Och jag själv kände ingenting utav någon växtvärk, eller något annat, så ge inte upp än!!

Inatt har jag fått sova från det att jag var uppe kl 03:00 till nu kl 10:00 som en stock. Guuuud va skönt de var. Har inte sovit bra på över en vecka nu, och det känns kan man ju säga

Idag ska jag på fest med mina gamla arbetskamrater och har till äran köpt en stor alkoholfri champagne. (kommer säkert bara att smaka socker, men ändå)

Hoppas ni alla får en trevlig helg därute!

Kram kram!

• Noi

NU har jag hittat er igen, några månader senare... Tyckte att det var synd att tråden hade försvunnit... Ska läsa ikapp så att jag får se hur det går för er alla - kul att se att några har kommit tillbaka, i alla fall! Själv mår jag alldeles utmärkt och är i vecka 30. Uj, vad tiden går!

• shoppingfia

Hej Noi, härligt att du mår bra, ja det är inte klokt att vi går in i vecka 31 snart.. tiden har runnit i väg. Fortfarande har jag lite svårt att se mig själv som höggravid mgn när jag ser kort på mig själv slår det mig..Folk börjar säga att min mage är jättestor! Jobbigt när de säger hur skall detta sluta , det är ju så lång tid kvar... men jag följer kurvan, var hos bm i veckan och har gått upp 7 kg totalt, det är inte heller så mycket enligt bm, simmar och håller i gång så jag känner mig som vanligt förutom magen och att jag får lite ont i fogarna på kvällen.Nu har gravidyogan börjat och det var skönt!! Skönt att få sträcka lite på kroppen, har tagit fram min matta hemma och skall börja med det även någon morgon då och då.

Är det någon som är bra på detta när tråden stängs och hur man länkar vidare till nästa tråd? Jag är inte så bra på det och det är ju kul om alla hänger på?

Ha en skön lördag alla, nu skall jag förbereda min kalkonmiddag, första gången i mitt liv och jag skall ha en massa folk hit, hjälp!

Kram

• Fismamman

Foglossningen känns mycket bättre. Skönt. Känner mig piggare så hb:et är nog ok igen. I dag har vi myst. Lyssnat på julkalendern på radion. Teskedsgumman. Öppnat luckor och tänt ljus. Firat Fispappan som fyller år i dag.

Välkommen igen Noi. Härligt att du hitta hit.

Hoppas alla andra mår bra!

När går tråden ut Shoppingfia? 14 december? Det går att skapa en ny och kopiera länken till tråden eller TS.

Vi har pratat mycket om namn. Har inte hittat något som känns klockrent. Fisen är inne på Alfons om det blir en kille och det känns som ett bra namn. Kanske Elvira, Fanny om det blir en tjej. Själv är jag förtjust i Lillemor eller Kerstin är fin men Fispappan tvekar. Hur har ni andra det? Har ni namnförslag som känns perfekta?

• snartliverhorn

Härligt med advent nu tycker jag. i götet öser regnet ner och det blåser, men va gör de?? Vi är ju gravida
    Vi har börjat prata mycket om namn. Vill helst att det ska funka i Grekland oxå eftersom sambon har mycket släkt där. Gå in på min sida på presentationen så står det lite namnförslag längst ner. Så svårt tycker jag. Ena veckan tycker jag det sen andra veckan tycker jag det andra.

Ha en mysig advent alla!

• Noi

Kul att se er igen också! Ibland är man mer än lovligt sen... Men, som sagt, shoppingfia, starta en ny tråd och lägg in länken i trådstarten på den här tråden så hittar alla dit även efter att den här tråden har stängt.

Shoppingfia: Jag har börjat inse att jag är typ höggravid den här veckan. Helt plötsligt putar magen jättemycket, ALLA kommenterar den och säger att "det måste väl vara dags snart?!". Jag ligger också precis på kurvan, så jag är inte heller onormalt stor. Jag tror helt enkelt att det är runt den här tiden som magen går över den kritiska gränsen och börjar puta så mycket att den blir omöjlig att ignorera.

Vi hade många bra namnförslag på flickor, men eftersom vi väntar en pojke blev det riktigt svårt - där är vi inte alls överens. Jag tror dock att vi börjar närma oss varandra - maken börjar kanske kunna tänka sig mitt favoritnamn och jag börjar kanske kunna tänka mig ett av hans favoritnamn. Men frågan är som vem som kommer att ge med sig till slut... Vi har i alla fall lärt oss att inte diskutera namn med kompisar - då får man bara höra "nej men guuuud så fult, det kan väl inte ungen heta", "fy, det hette min slöjdlärare..." etc. etc. Jag tror att det är bättre att bara meddela namnet sedan, då kommer alla att säga "å, vilket fint namn!"

Svar på tråden Vi som har blivit gravida efter ivf del 2