När kan man amma igen efter att ha ätit rött kött?
Håller på att sluta amma, ammar bara 1 gång per dygn nu men i förrgår åt jag rött kött och har inte ammat sen dess och skulle nu behöv amma, är det okej eller kan det finnas bakterier kvar???
Håller på att sluta amma, ammar bara 1 gång per dygn nu men i förrgår åt jag rött kött och har inte ammat sen dess och skulle nu behöv amma, är det okej eller kan det finnas bakterier kvar???
va?? menar du rått kött eller varför skulle man inte kunna amma om man ätit kött??
Varför skulle du inte kunna amma för det? Jag åt då rött kött utan problem när jag ammade.
jag har aldrig hört att man måste vara nästan vegetarian för att amma...
DEt är bara då man är gravid som man ska undvika rött kött!
Köttet var väldigt blodigt men är det okej ändå? Jag trodde nämligen inte det...
Men jösses.. du måste haft det jobbigt när du har ammat? Eller äter du inte rött kött vanligtvis heller?
Ja du kan ju åtminstone svälja köttet innan du börjar amma igen, lättare att amma då.
Mitt svar är en minut efter att du ätit kött.
Okej då tackar jag!
Det märks att man inte kan fråga vissa saker här tyvärr... Är bara rädd om mitt barn!
Det gäller bara när man är gravid. Du kan med gott samvete amma. Ha en bra dag!
Tack "Blossi"!!
Det var absolut ingen dum fråga då jag sitter här nu och googlar på om man utan fara för bebis kan äta rått kött.. svårt att veta vad som går ut i mjölken ???? då kan jag äta en medium rare jensen biff imorgon!! Jippy!!