• LilliNor

jobbig cykel

Hej
    jag har en menscykel som ser ut ungefär såhär.. 90 dagar, 35 dagar, 50 dagar, 35 dagar och nu är jag uppe i 47 dagar ... när Fasen har jag ägglossning? jag vill ju ha barn men får ingen hjälp för vi måste gå två st på utredning. Om inte gubben vill då?det är ju mig... måste väl kunna få fart på äl utan honom? eller...

• Svar på tråden jobbig cykel
  • Dollars matte

Har du pratat med honom om det? Om inte så måste du ju börja där!

Visst skulle du kunna göra en sk mensutredning hos en gynekolog för att ta reda på varför din mens är så oregelbunden. Beroende på vad orsaken är kan en del gyn hjälpa till med att få ordning på äl, andra erbjuder endast p-piller för att få regelbundna blödningar och hänvisar sen vidare till en fertilitetsutredning för båda.
    MEN: Det kan ju vara något fel på honom OCKSÅ, inte bara på dig! Om hans spermier inte är i toppskick spelar det ingen roll hur regelbunden äl du har och då är det helt onödigt att genomgå en hormonbehandling som frestar på både kroppen och psyket. Så jag tycker absolut att ni ska låta undersöka er båda, dvs söka till en fertilitetsutredning.

När livet inte tar de vägar man har tänkt sig får man helt enkelt rita om kartan.
  • Anorska

Hej!

Jag har samma problem som du.... Jag var till kvinnokliniken i våras och då gjorde jag VUL och fick konstaterat att jag har ägglossningsrubbningar... Betyder att jag inte har ägglossning som man ska... Men jag har tyvärr inte gått vidare med det nå mer...Du kanske också har ÄL rubbningar...

mindröm skrev 2007-09-19 18:27:53 följande:
    Hejjag har en menscykel som ser ut ungefär såhär.. 90 dagar, 35 dagar, 50 dagar, 35 dagar och nu är jag uppe i 47 dagar ... när Fasen har jag ägglossning? jag vill ju ha barn men får ingen hjälp för vi måste gå två st på utredning. Om inte gubben vill då?det är ju mig... måste väl kunna få fart på äl utan honom? eller...
Svar på tråden jobbig cykel