God morgon (middag, natt) alla glada gravida!
Hihi till skillnad från din bebis Cattie så är vår lille en riktig flasher. Han har varit mer än villig att visa upp sej vid varje besök.
Jag har inte så mycket släkt kvar i Sverige, som jag umgås med, men dom som jag har pratar mestadels engelska från hyfsat till bra. Trots det vill jag att han lär sej svenska, om inte annat för det sk kulturarvet. Och som ni skrev att det är gratis och antagligen hjälper i framtiden för att lära sej ännu fler språk om han vill.
Viktoria i Spanien skrev 2007-09-27 22:06:04 följande:
Jobbigt sedan när ni får med er moderkakan och ska begrava den i trädgården och sånt sen..hihi Ja ja, mitt råd är att du skriver ner allt du går igenom för du kommer att skratta gott åt mycket i efterhand.
Ja det låter verkligen spännande. Vi har i alla fall bestämt oss för att inte spara navelsträngen i byrålådan. tihi
Jag gillar det där med hacerse la sueca. Har inte hört uttrycket här dock. Kanske inte finns tillräckligt mycket svenskar ännu. Men det är ju alltid kul att införa något nytt :D. Tyvärr pratar jag inte mycket spanska (jag vet. efter 2 år borde jag ha lärt mej tycker man) så jag använder sambon som översättare de gånger det behövs och jag vet att han buffrar mycket jag säger eftersom jag förstår mycket mer spanska än jag pratar. Fast ibland har det nog varit tur som när jag idiotiskt nog sa något om religion till hans mamma och mormor. Jag brukar vara väldigt försiktig med det ämnet och var glad efteråt att han inte översatte ordagrant.
I ett tidigt skede funderade vi på att åka till Mexico City men sambon tyckte det var en relativt dålig idé då vi skulle bo hos hans föräldrar (som är underbara)och enligt honom skulle vi bli helt överkörda med goda råd, släktingar, pussar på magen etc etc. Nu känns det som det kanske skulle ha varit värt det men nu har dom istället bestämt sej för att komma hit! Inklusive en bror som redan har köpt biljett. Så det blir familjefest i vilket fall som helst. Men här i mitt hus är jag i alla fall i kontroll. Hoppas jag... tihi