Sapho skrev 2007-09-23 12:22:24 följande:
Jag ska få prata med en sådan där auroabarnmorska : ) Tack så mycket för att ni berättade om att det fanns sådanna. Det känns tryggt och nu längtar jag dit...så fort jag tänker på förlossningen blir jag gråtfärdig och jag vill bara få ut
allt.Nu har jag skrivit min förlossningsberättelse här på FL om ni vill läsa...skulle vara kul om någon kunde göra det : ) Ibland känner jag mig så dum för det finns ju alltid de som haft det värre. Som hållit på att förblöda, som haft onda värkar i flera dygn osv...
Även om det alltid kommer finnas de som haft det värre, så är ju ens egen upplevelse lika stark och obehaglig i ens eget huvud. Jag hade också på papperet ingen förlossning med svåra komplikationer, men ändå när jag blev gravid igen så blev jag livrädd och hade många nätter panikångest när jag tänkte på förlossningen.
Jag pratade med min BM, men framförallt så pratade jag helt galet mkt med min sambo

Varje kväll i typ 4 veckor frågade jag ut honom om detaljer, frågade massor, varför blev det så? Gjorde ngn det? Sa hon verkligen så?
Visade sig att vi hade två HELT olika bilder av förlossningen
Sen så gick vi en psykoprofylaxkurs, som jag också tyckte hjälpte. Så nu när jag är här i v.39 så är jag inte rädd, mer förväntansfull. Lite orolig visst, men ändå övertygad om att det kommer gå bra.
Jättestort lycka till!!! Kram