• isa78

Vi gravida från Öresundskliniken "del 3"

Startar upp en ny tråd för oss då vår gamla hade stängts ner.

• Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken "del 3"
  • Flickis71

Hinner kanske inte in här mer innan julafton, så jag ville bara önska alla en riktigt GOD JUL!!!

Kramar!

• Tingeling 79

Hej allihopa!

Tack för alla BB tips Har inte hunnit svara ännu, haft full rulle här hemma och fixat och donat inför julen...
    Har i och för sig avsagt mig julfirande här hemma för att kunna ta det lungt och njuta men det är alltid ngt som man vill fixa ändå (kan inte låta bli)...

Julen ska firas på två håll i år (liksom alltid), först hos mina föräldrar och sedan avslutning hos makens "päron" så vi slipper fixa med julmat etc, allt är redan ordnat *skönt*

Sista julen vi firar på detta sättet, när vi nu själva får egen familj så vill vi inte fara och flänga runt på självaste julafton... de som vill får komma till oss nästa jul...

Strumpludd & Tweenie :

Stort Grattis till en liten prinsessa och en liten prins

Agnes 72:

Inte roligt att bli sjukskriven men det är tur att möjligheten finns. Tror inte att din Dr skulle föreslå ngt som är skadligt för lill* bebisen utan att först diskutera det med er ?!
    Varför ville han göra en röntgen ???
    Hoppas du mår bättre nu när du kan vara hemma och vila

Flickis71:

Förstår att ni sett fram emot UL och det är tråkigt att det blev uppskjutet, hoppas att ni får en ny tid snart så ni får se det lill* underverket !!!

Honey :

Vila och ta det lungt , låt mannen pyssla om dig
    Håller tummarna att allt går bra och att du inte börjar blöda...
    Skönt att höra att ert lill* underverk mår bra !!!

Hopp Tro:

Du kan trösta dig med att BM som gjorde vårt senste UL och sa att vår bebis var liten i växten men snabbt la till att " det gör lika ont hur stor / liten bebisen är"

Kramizzar

P.s Skickar en önskan om en God Jul och ett Gott Nytt år till alla på tråden

• Tingeling 79

Mandis76:

Snart är det din tur att snusa på din lill* bebis
    Visst närmar det sig med stormsteg, härligt att veta när det är dax
    Lycka till !!!
    Längtar själv så otroligt mkt och hoppas att vår lill* bebis kan tänka sig att vänta tills efter nyårsafton kl 24.00, men får komma lagom till 1- 2/ 1- 08 (istället för 17/1), även om det inte är fint att tränga sig i kön Snacka om i-lands problem....
    Tänk vilka krav / önskemål man har på sin lill* bebis redan innan h*n är född *skratt*

God Jul och gott Nytt år

Kramizzar

• Agnes72

Tingeling,
    Låter härligt med allt ditt fixande och energi Glöm inte att spara lite på krafterna.

Röntgen, de är fortfarande rädda för min gamla ryggskada, de problem som den orsakar nu under graviditeten, och diskuterar fram och tillbaka ang förlossningen. Men en av tjejerna på min sjukgymnastik har en liknande skada (värre) och hon födde normalt vid första barnet. Jag vill nog föda vanligt, känns mindre skrämmande än att sövas och få kejsarsnitt.

Känner att jag snart kryper på väggarna, jisses vad dagarna är långa.. Idag måste vi klä om granen, belysningen la sonika av igårkväll. Vi, läs maken, ska försöka röja och fixa i blivande barnrummet. Vet att maken är skrockfull, men han reser mycket och skönt om lite är iordning.

Ha en härlig söndag tjejer, snart kommer tomten

• Xango

Hej allihopa!
    Grattis till alla som fått bebisar!
    Själv mår jag hyfsat förutom grym foglossning.
    Jag har oxå varit på tillväxtUL och den låg på den kurva den skulle. Kul att få kolla in och hälsa på pyret innan jul.
    Ta det lugnt Honey och låt gubben passa upp dig nu i helgerna, jag tänker köra med min iallafall(haha).
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TILL ALLA.
    kram kram

• Honey79

Hej tjejer!

Ville bara titta in o önska er alla en God Jul!

Kram!

• snulle

071222 02.25 tittade vår lilla prinsessa ut. Hon väger endast 1210 gram och är 38 cm lång. Förstå att vi fortfarande är i chock efter denna upplevelse. BF var 080310, så hon kom ut 3 månader för tidigt. Jag gick till jobbet som vanligt i fredags, mådde bra men kände att jag hade lite ont i magen då och då(som mensvärk). Vid middagstid ringde jag in till förlossningen för att rådfråga dem för smärtorna började bli ganska jobbiga. Väl inne på förlossningen fick jag inte resa mig upp igen eftersom jag då var öppen 4-5 cm. 13,5 timmar senare föddes vår älskade dotter. Nu ligger hon där inne på neonatal och jag sitter här. Känns otroligt jobbigt att inte få ha henne hos sig hela tiden men det är något vi måste acceptera eftersom det kommer att dröja ca 2 månader innan hon får komma hem till oss. Hon är så otroligt liten men såå otroligt fin!

God Jul på er alla!

• Honey79

Oj Snulle. Grattis till er flicka och jag hoppas verkligen att allt går bra och att ni mår bra. Stor kram till er.

• Flickis71

Snulle - jag säger som Honey -- jättegrattis till er lilla tjej. Hoppas att ni mår bra, hela familjen, och att allt går bra för er. KRAMAR!

• tweenie

Snulle: Grattis!! Det finns alltså fler som tränger sig i kön..
    Hälsa och krama om lilla prinsessan. Du ska se att allt kommer att gå bra. Vården av prematurbarn är väldigt proffisionell och hon är i goda händer. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt att "sitta bredvid" och bara titta, att inte få hålla sitt barn så mycket som man vill.
    Jag tyckte det var jobbigt att se mitt lilla mirakel med sond i näsan, men å andra sidan visste jag att han fick all näring han behövde. Sänder en stöttande kram till er.

Agnes: Hoppas att allt löser sig till det bästa för er. Förstår att du tänker på hur det kommer att bli. *kramar om*

Nu har vi blivit utskrivna från sjukhuset och har börjat vårt liv som föräldrar "på egen hand". Livet på sjukhuset var väldigt bekvämt och vi blev rejält uppassade av personalen. Bara att trycka på knappen så kom hjälpen direkt..
    Men det är så skönt att vara hemma och idag gick vi oss en lång promenad. Lillkillen tycker om att åka vagn och sov hela tiden.

Hoppas att ni haft en bra och mysig jul.

• Flickis71

Vilken härlig julklapp, tweenie!

• Önskar och hoppas

Grattis till flickan! Har skrivit i din gästbok.

• HoppTro

Snulle: Grattis till flickan! Tre månader för tidigt, förstår om ni inte var riktigt beredda... Hoppas att allt går bra för er och att den lilla får växa rejält och komma hem till er om några veckor.

Tweenie: Måste vara skönt att få komma hem och vara en egen familj! Gissar att ni är stolta när ni går med barnvagnen?!

• Dianthus

Snulle: Grattis! Skönt att allt verkar ha gått bra trots att hon kom så tidigt. Stor kram!

tweenie. Vad skönt att ni fått komma hem! Visst är det härligt när man öppnar dörren och bär in den lill*

Vår lilla tjej mår bra. Hon är otroligt snuttig och jag har delvis förvandlats till en levande napp... vi försöker dock vänja henne vid vanlig napp. det går väl sådär, men vi försöker lite varje dag. hon är ljuvlig!

stor kram till er alla!

• Agnes72

Snulle, Grattis till er lilla Prinsessa
    Förstår att ni blev chockade, men det kommer att gå jättebra. Kan tänka mig att det är väldigt omvälvande och många tankar som snurrar. Er längtan att få gulla med henne och åka hem.
    Vi har två "kompisbarn" som är födda lika tidigt, de är 6 resp 10 idag.

Mångar kramar till dig och din familj

• Honey79

Hej tjejer!

Hoppas att ni har haft en skön jul! Jag har haft det kanon, ätit gott o blivit uppassad . Idag var jag på stan med mamma, såååååå mycket folk! Men vilken rea... dock inte alls kul att kolla på så fina kläder när man har mage. Det var verkligen jättefina jackor, skor, tröjor ja allt på rea! Ska faktiskt köpa ett par stövlar trots att de inte passar nu! Jag hoppas att mina vader o fötter blir normala sen igen. Vi gick i flera timmar o shoppade o tittade på fina bebiskläder. Köpte en del men ska vänta tills vi vet vad det blir för bebis.

Imorgon är det jobb som väntar, fast det är skönt att bara jobba 4 h, ska ta ett långt bad o bara ligga resten av kvällen.

Stor kram till er alla!

Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken "del 3"