jag kan lite om pokemon
har glömt det mesta men jag kan ge pytte-tips iaf
längst ner på korten (iaf de gamla- blå baksida med ljusblått runt röd/vit pokemonboll) i hörnet, finns antingen en svart prick, en kantig sak eller en stjärna. pricken betyder att kortet är vanligt och de finns det många av, kantiga saken betyder att det inte finns lika många av dem, stjärnan betyder att de är lite mer sällsynta
(tror jag)
om det är utvecklingen till en pokemon måste han ha den för att kunna spela, bilden på den förra finns uppe i vänstra hörnet. vissa pokemon är bättre än andra, dels över deras skills och resistance och dels för hur många elementkort man beöver för att använda atackerna. är det en vit boll med stjärna i, betyder det att du kan ta vilket du vill. är det en röd boll med eldflamma måste du ha eldkort för att kunna använda pokemonen.
sen har de olika levels men det har jag ingen aning om hur man gör me
för att sätta ihop en bra lek måste ni tänka igenom ganska noga eftersom dte ska passa med energi korten, basic pokmons, utvecklingen och sk hjälpkort eller vad det är, de är kort med lite text på där det står vad man kan göra. tex. ta bort energikort från motspelarn eller heala sin pokemon lite och tar bort skada och lite sådant..
hoppas det hjälper lite