Vilka jobb kräver utdrag ur polisregister???
vet nån vilka jobb som kräver utdrag ur polisregistret och vad de kollar efter??? "får" man vara dömd för vissa saker?
vet nån vilka jobb som kräver utdrag ur polisregistret och vad de kollar efter??? "får" man vara dömd för vissa saker?
Men vad är det som inte går in i ditt huvud? INte får man sparken bara för att man begått brott. Om du misshandlat någon så är det inte säkert att din arbetsgivare får reda på det och även fast arbetsgivaren får det betyder det inte sparken.
Det är när man ansöker om nytt jobb som många arbetsgivare vill ha utdrag från brottsregistret, alla anser sig inte behöva det.
Även fast man misshandlat någon kan man jobba på dagis.
Anonym 41 jo det går in i mitt huvud men inte i ditt! Jag svarar bara på ts undran,inte på din,i mitt fall så har jag förklarat att jag aldrig blivit granskad ej heller har dom tagit ut nåt från belastningsregistret,och så är det bara,och detta går ju tydligen inte in i ditt huvud,jag har sagt till ts att hon visst kan läsa till usk och få jobb ,jag fick ju jobb på akuten och jag jobbade på en förskoal då jag blev dömd,jodå det vet hela kommunen ,stan är liten,så både landsting och kommunen gick jag direkt till och själv talade om vad jag gjort för dumheter ,och det var inget dom såg ut att ta på allvar,sen om dom gör fel det vet väl inte jag heller,men ts undrade ju bara om dom tar utdrag inom usk yrken och jag svarade att det gör dom inte på hemtjänst och ej heller på sjukhuset.Sen tror jag inte alls jag är nån viktigpetter,jag har bara sagt till ts som det är.i både mitt fall och några andra jag vet har begått brott så har dom inte alls kollat register och dessa personer har ej heller berättat detta för cheferna.
inlägg 42,jag vet väl att dom inte tagit det på mig,så det är väl du som vill vara en viktigpetter och inte jag,här i vårat fall har dom inte gjort det,det gör man inte på nån hemtjänst,inte heller som personlig assistent för då hade minsann inte en dam jag vet om som súttit på hinseberg för drogförsäljning fått jobba som det,för det finns mediciner och pengar att ta på såna ställen ,hon har ej heller blivit kollad,så även vad som finns för lagar eller vad ni säger så funkar detta tydligen inte i praktiken helt enkelt på alla ställen,sen inlägg 42 har du ju satt ett inlägg som jag inte skrivit ens,men du fortsatte ju efter nr 41 så jag fattar det är nog mig du syftar på,japp tycker det är bra man gör det på dagis då det inte ska anställas sexualförbrytare ,likaså skola givetvis! men man kan fortfarande läsa till förskollärare då man är dömd och få jobb om man är dömd för misshandel ,som jag ju är själv och har själv arbetat där.Jag tror dom enbart är noga i skolor och dagis med utdrag eftersom dom fått så mycket kritik då dom anställt fel personer,noggranheten på andra ställen är inte särskilt stor.Viktigpetter eller inte? jag vet inte men jag jobbar där jag jobbar och anställdes ju nyligen ,jan-07 slutade på dagis dec-06 och mig har inga utdrag gjorts på!
Ts jag ger dig fortfarande rådet att jag tycker du ska läsa den linjen,den är både rolig och intressant,helst sista terminen då du kan välja inriktning,akutsjukvård,psykiskt sjuka osv.
Du ska inte det första du gör tala om då du söker jobb ,eller som vikarie att du är dömd,dom kollar inte alla register och om dom skulle göra det så får du ju förklara dig,du får väl berätta det inte var en pensionär du slog och rånade,du kommer få arbete liksom många andra fått,så var inte orolig för det,man får jobb även om amn är dömd,med särskilda undantag givetvis.lycka till ts!
Skrämmande att inte alla kommuner begär utdrag ur polisregistret innan dom anställer någon!!
Mycket bra skrivet.
Oj vad konstigt. När jag gick in i tråden nyss så var det inlägg jag citerade det senaste inlägget. Men nu är det ju en massa efter som inte visades förrän jag hade postat.
Hej,
Jag vill veta vilka jobb kräver utdrag ur polisregister?
Tack!
Hej :)
Jag har en fråga: Arbetsförmedlingen frågar för belastningsregistret för anställning ?
Jag studerar nu men på framtiden jag vill försöka hittar ledig jobb hus dem .
Tack alla !!
NEHE men på en akutmottagning verkar ju gå bra att jobba på? jag arbetar fortfarande på akuten,dom har inte bett om eller frågat nåt om mina domar? att man skiljer som polisen sa det är oki,men det jag har begått är ju våldsbrott för det är ju misshandel,om det varit så som vissa här påstår borde jag stått utan jobb hela tiden...och verkligen inte fått jobba kvar på dagis ända tills nov-06,gick på tjänsten här i januari och utan jobb är jag definitivt inte...nee dom kollar inte upp sånt ,har aldrig hänt mig! dessutom kan man ju då undra om det bara är i min kommun man inte gör det,jag vet en som är på hemtjänsten som dömdes för 2 år sedan för stöld och häleri,men hon finns kvar på sin fasta tjänst hon varit på i 5 år...uttala inte saker ni inte är verkligen säkra på!
Hej :)
Jag har en fråga: Arbetsförmedlingen frågar för belastningsregistret för anställning ?
Jag studerar nu men på framtiden jag vill försöka hittar ledig jobb hus dem .
Tack alla !!
Jag vet ett fall där personen blivit dömd under anställning, en person i omgivningen delgav arbetsgivaren då brottet inte gick bra ihop med jobbet och arbetsgivaren tog det på allvar. Minns inte allt men då det var vikariejobb så tror jag inte han blev kvar. Det var för att skydda ungdomarna personen jobbade med så med all rätt.