• icf

ljud känslig 3 månaders

Är det någon som känner igen sig... Min son 3 mån blir helt hysteriskt ledsen om tex pappa harklar sig eller som när jag sjöng med en löjlig röst till en låt på tv;n. Vissa ljud är såååå läskiga. Han verkar ha någon sorts period nu .

• Svar på tråden ljud känslig 3 månaders
  • happy2

Min son var likadan (yngsta) Att har´kla sig skrämnde honnom enormnt, och om man låter annorlunda som han inte kännde igen eller tyckte var obehaglit,, jag kunnde inte åka buss eller gå på stan o promenera för ljuden runt om var så obehagliga och han kunnde inte slappna av,, de blev bättr när han blev 5-6 mån o han reagerar inte lika starkt på dessa ljud o kn tll omed sova rätt ok när man e ute på stan och åker buss (sova i vagnen) Han gillar inte harklandet men blir inte skrämnd av de som tidigare, han e fortfarande  lättväckt av ljud mm men de har blivit lugnare..

Ge han lite tid och undvik om möjligt ljud som e för han obehgliga som han inte kan känna igen o placera vad de e är..

• Fru Humla

jp våran dotter har varit så hela tiden. hon är 3 månader nu. jag upplevde henne tilloch med "skvättig" i magen då saker gick i golvet på jobbet tex...så när hon kom ut å "skvätte" ut med armarna vid oljud så blev jag full i skratt när jag såg hur hon gjorde.

det värsta som kan hända är att nån nyser eller om hon sitter hos mig åsså börjar jag att prata även omjag pratar lugnt så skvätter hon till om jag varit tyst innan.
    hon gillar inte heller när jag skrattar*S*
    däremot så sover hon ordentligt bryr hon sig inte om ljud, då är det nästan tvärt om att hon vaknar om det blir tyst.

kommer inte ihåg att vår äldsta var så men antar att dte går över...vi undviker inte ljud hemma utan förösker mera att vänja henne vid det. det är ju inte varje gång som hon börjar gråta. enda gången som vi hyssar här hemma är när hon har svårt att somna för då är hon extra känslig

• Pillertrillan

Så är min 4-månaders också. Harklingar, prata med mörkt tonläge, eller starka ljud typ barnskrik gör att hon blir rädd. Spritter för de mesta ljuden när hon sover, räcker att börja bläddra i en tidning. Alltså sen när man bläddrar går det bra, det är första ljudet som är läskigt.

• Pyyyyret

När blev det bättre för er del? Eller barnen är lika känsliga fortfarande?

Svar på tråden ljud känslig 3 månaders