• glader

Gravid!! Mat och dryck nu?

Jag har efter det första IVF-försöket lyckats bli gravid!
    Är nu i vecka 4. Tidigt alltså...

Jag undrar vad jag ska tänka på vad gäller mat och dryck nu, eller tar fostret inte upp något ännu? När är det dags att börja tänka på sånt?

Tack snälla för svar!!

• Svar på tråden Gravid!! Mat och dryck nu?
  • Chotte

Det är lika bra att börja tänka på med en gång tycker jag då man aldrig kan vara riktigt säker på när det börjar bli skadligt. Gå in på livsmedelsverket.se så finns det en lista. Och självklart ingen alkohol el tobak, Grattis!Skrattande

• Canan

Det finns ju ingen anledning att inte börja tänka på det. Kolla in livsmedelsverkets hemsida för där finns en lista på vad du bör undvika.

GRATTIS förresten.

• misun

Grattis till din graviditet! Gå in på SLV.se och leta rätt på "gravidkost". Lycka till med din graviditet. När navelsträngen tar över näringstillförseln måste man börja tänka på vad man petar i sej. Innan dess så förser "gulkroppen" fostret med näring. Jag har för mej att navelsträngen tar över näringstillförseln runt v 9.

Mvh
    Mia

• misun

Ojojojoj, redan flera svar, ber om ursäkt om jag verkar tjatig

• glader

Tack för era svar!

misun - ingen fara, ditt svar var ju ändå lite annorlunda... för om det är först vecka 9 fostret börjar ta så borde man ju kunna stoppa i sig nästan vad som helst...?

Svårt detta! Men jag ska absolut in på slv och kolla!

• misun

glader

tack. Jo, men du skall kolla upp tidpunkten för när navelsträngen tar över näringstillförseln för jag är inte hundra på om det är i v 7 eller 9. *glömsk*

• misun

glader

tack. Jo, men du skall kolla upp tidpunkten för när navelsträngen tar över näringstillförseln för jag är inte hundra på om det är i v 7 eller 9. *glömsk*

• misun

nämen, nu börjar jag verkligen bli tjatig det var inte meningen att dubbelklicka.

Svar på tråden Gravid!! Mat och dryck nu?