• MaddeMamman

Heder till er unga mammor

Heder till er unga mammor (och pappor). Min mamma var 18 när hon fick mig och jag var så stolt över att ha en mamma som var så ung. Vi har alltid stått varandra nära och hon glömde heller aldrig hur det var att vara tonåring när jag själv skulle igenom den jobbiga perioden av mitt liv. 4 syskon till blev det efter mig men jag var ändå den första som det blev lite "exprimenterande" med. De av mina kompisar som också hade yngre mammor tyckte som jag, att just deras mamma var den bästa.

Tänk på det när ni känner att ni inte duger eller att äldre tittar snett på er för att ni är unga, att just du är den bästa för ditt barn.

• Svar på tråden Heder till er unga mammor
  • Anna52

Tack! Jag fick min första som 22-åring. Det är väl ganska ungt? Jag känner mig så stolt över mina små.
    Kram

• Tiddlan

Tack Jag var en ung mamma, men nu är jag skitgammal
    Min dotter är stolt som få ändå och talar glatt om att ingen i hennes klass har en sån ung mamma som hon.

• MaddeMamman

Tack för den vad är jag då??? en dinosaurie

Tiddlan skrev 2007-10-03 22:00:50 följande:
    Tack Jag var en ung mamma, men nu är jag skitgammal Min dotter är stolt som få ändå och talar glatt om att ingen i hennes klass har en sån ung mamma som hon.
  • Tiddlan

Hahaha såg att du va inne och kolla hur "skitgammal" jag är....har inte hunnit kolla in din press än så jag kan faktiskt inte svar på det.
    Ska genast göra det och återkommer...

MaddeMamman skrev 2007-10-03 22:03:43 följande:
    Tack för den vad är jag då??? en dinosaurie
  • caffelattis

Tack! alla mammor behöver en liten "knuff" ibland..
    jag skulle fylla 20 det året jag fick min son, och 22 detta året då min dotter föddes

• Ung Mor

Hej! Här är en till ung mamma på 24 år som väntar sitt tredje barn. Jag hoppas att mina barn kommer att tycka att det är bra med unga föräldrar. Jag har i alla fall själv resonerat att jag kommer att få se barnbarn och barnbarnsbarnen växa upp och jag orkar mer med mina egna barn.. Så det mesta är bara positivt att vara ung tycker jag...

• Wicke

Härlig sida å tack för dina ord

¤You can have a piece of me-Watch Out!!!¤
  • feb05

tack så jätte mycket det värmer=) min mamma lik som din var oxå ung när hon fick mig.(19) jag själv var 18 när jag fick min första o 20 med min andra.. o jag uppskattar verkligen att ha en yngre mamma.jag hoppas mina barn kommer bli glada över att ha såpass unga föräldrar ändå=)

• J N
    Tack! alltid kul att få lite "cred" ibland.
    jag var 16 när jag blev gravid fyllde 17 i oktober -03 fick min äldsta dotter november -03.
    Fick sen min yngsta när jag fyllt 19 hon kom i januari -06 och ska nu få mitt tredje barn i oktober när jag fyllt 21. så drygt 2 år mellan varje. :D
  • Mia3

Kanske får ta åt mig lite jag oxå av äran...fast det var några år sedan
    Jag var 16 när jag blev gravid men 17 när jag födde pojken, tufft man jag klarade det galant! Andra kom när jag var 19
    Så man kan bli farmor som 37 åring,haha.. då är ju pojken 20!! oj oj....

• Frezalo

Fick mitt första barn i dec -03 och har hunnit med två till sen dess. Får ofta sneda blickar när jag är ute med mina barn, och det tycker jag är tråkigt. Åldern borde inte ha någon betydelse, det är väl hur man är som person, eller? Finns de som är 15 när de får sitt första och som ändå är väldigt ansvarsfulla och vuxna, medan en del som är 40+ är otroligt omogna och har problem som gör att de inte borde ha fått barn. HEDER ÅT ALLA ANSVARSFULLA FÖRÄLDRAR OAVSETT ÅLDER!!

• Eme91

Kul att se nån som inte e så negativ till unga mammor e själv 16 o gravid o man får ju ta en hel del.

Mamma i mars =) *
Svar på tråden Heder till er unga mammor