usa resa?
Jag sitter och funderar på hur jag ska göra i vår, det är så här att jag varit au pair i usa när jag var yngre och jag har fortfarande god kontakt med den familjen. jag och min dotter var faktist ditt nu i september. Det jag funderar över nu är att till våren vill jag ta me dmina två pojkar dit så familjen får träffa dem, men att flygga med en femåring, tre åring och en två åring sjölv gör jag inte så min man ska med. Dilemat blir då med hans dotter för vi åker ju hela familjen utom henne.
För ska hon med kan vi nog inte bo hos familjen det blir för trångt med två vuxna och fyra barn, samt att vi måste hyra en större bil och det blir ju en till billjet på planet så det blir mycke mer pengar det handlar om och då vet jag ej om vi kan åka. men ska jag lämna henne hemma och vi andra åka det känns fel mot henne.
Men jag vill ju att familjen i USA ska få träffa mina pojkar, dotter min har dom ju träffat tre gånger nu men aldrig pojkarna.
Det som gör det jobbigt är ju att min bonusdotter har frågat när hon och jag skall åka till usa och jag har då försökt att slingra mig och sagt att nån dag då hon är stor kan jag ta med både henne och moa men eftersom familjen i USA är min dotters gudföräldrar vill dom ju framför allt träffa moa, men dom vill träffa min bonusdotter också men när hon blir äldre.
Så hur förklarar jag för min bonusdotter att vi hela familjen ska åka men inte hon, för vi har inte dom pengarna.
Visst man kan spara ett år till för att alla ska få åka men då blir jag självisk för jag vill ju träffa mina godigar i USA så ofta som jag kan. Nån som vet vad jag ska göra.