Barnvagn i Volkswagen Polo?
Tjena!
Är sugen på en liten soppasnål bil,
och funderar just nu på en Polo.
Frågan är bara...
Får man plats med en barnvagn?
Några fler tips på andra små bilar med plats för barnvan?
Tjena!
Är sugen på en liten soppasnål bil,
och funderar just nu på en Polo.
Frågan är bara...
Får man plats med en barnvagn?
Några fler tips på andra små bilar med plats för barnvan?
Enl. min måttstock och uppgifter från Teknikens Värld, så går vår normalstora vagn in i en Polo som har ett lastutrymme på (BxHxD) 97x65x71 cm. Men tandborste etc. får du nog lägga i en takbox ;-D
Sen finns det väl mindre barnvagnar också?
teknikensvarld.se/files/TV0204_test_polo_fabia.pdf
Skoda roomster då?
Hade lätt satsat på en Roomster framför Polo. Till stora delar samma teknik men Roomster känns roligare och framförallt smartare. Lägg till slantar för ett glastak ;)
Roomster verkar ju vara betydligt dyrare
eftersom jag siktar på att köpa begagnat
och ingen av dom senaste årens utgåvor =)
Om det är en 90-talsmodell gör desto mindre,
så länge den är i fint skick!
Ingen som har något annat tips på en liten,
bensinsnål, billig skatt osv, med plats för barnvagn?
Helst i prisklassen
Det är väl just det som är problemet - de flesta småbilar har låg bensinförbrukning, låg skatt etc. Men att få in en barnvagn i dem verkar ju vara en mardröm. Man behöver nog lite mer utrymme om man skall resa iväg och så. Det är ju dessutom jobbigt om man inte kan ta med barnvagnen till mataffären, eftersom att matkassarna och vagnen inte går in samtidigt i bilen. Det finns ju en anledning till att "alla" barnfamiljer har en stor Volvokombi.
Vi har inte satsat på en jättekombi heller - men vagnen går in på längden i vår Saab 9-3 sedan. Då blir det ganska mycket plats över till kassar etc.
Polo kombi då? Lite mer plats i alla fall... Skulle nog kika på Skoda Fabia också. Då kan du få en bil som är 1-2 år nyare för samma peng. Tycker att den är helt likvärdig med Polon.
Skoda Octavia kan ju vara ett alternativ. Kostar som en Polo, drar någon cl. mer, men har mycket mer plats.
helt klar en toyota corolla med 1,3 liters motor, med hatchback...den rymms en barnvagn i, tom våra labrador gillar utrymmet i bakluckan...den ligger blandad körning på 0,6 per mil...trivs mkt bra med den som andra bil, vi har en 95a
ett litet tips från mig...lycka till
Peugoet 206 finns som kombi, då heter den 206 SW. Ligger bra till i pris och har det där lilla extra utrymmet för vagn. Från dryga 70.000 på blocket. Finns med alla 206ans motorer vilket innebär att man kan köra GTI kombi ;)
Har själv haft en peugeot 307 kombi och den var kanon för familjen... Barnvag fick plats med god marginal, den är bensinsnål samt räknas som GOLF-klass trotts att jag hört någonstans att bagagets volym är större än v70´n?!?!