Jag kan börja med att jag har aldrig träffat på någon i min omgivning som kännt att oooohh jag skulle velat vänta med att skaffa barn så jag skulle kunnat leva mitt liv, haft en bra utbildning m.m. Ändå har flertal i min släkt fått barn runt 22-25 år. vi prata om de för några veckor sen och den som fått barn senast i vår släkt dvs jag tänker på mina farbröder som fick min kusiner. då var den äldsta mammam 27 år när hon fick sitt första barn, resten har fått i tidigare ålder. Den äldsta som fick barn hon vid 27 års ålder hon är förtidspensionär, och en annan har utbildat sig efter 30 till psykolog och arbetar som det (vilket är jätte bra att göra i senare år så man har livserfarenhet)
och alla har medellönsarbete men alla har fasta arbeten och vad jag vet trivs dom med sitt liv.
Det sägs att det är dom födda 1970-talet som först skaffar sig en karriär och sedan barn, och oftast efter 30års ålder. Och att nu när det är dags för 1980-talisterna att få barn så går de ner i åldrarna för de nya är att ha barn och karriär. vi får vänta och se om 10 år hur de utvecklat sig.