Hur har/hade ni gjort med träningen?
Tack vare IVF har vi nu lyckats bli gravida med ett syskon till vår fantastiska dotter. Jag jobbar som BodyPump, spinning samt core instruktör tre dagar i veckan. Och nu undrar jag hur jag skall göra....
När vi väntade M (via insemination) så var det först tvillingar, alltså en högriskgraviditet, och jag blev avrådd från att träna. När sen den ena slutade utvecklas så var det ju helt plötsligt en vanlig graviditet och jag skulle/kunde träna som vanligt. Jag valde dock att inte träna. Kändes liksom inte okej.
Nu funderar jag på hur jag skall göra denna gången. Innan vi lyckades så tänkte jag att jag självklart skulle fortsätta instruera även om jag blev gravid men nu känns det inte så självklart längre...
Var och jobbade igår och jag kan helt ärligt säga att jag kände mig nervös... Jag VET ju att träning bara är bra... men jag känner mig ändå orolig att något skall hända....
Hur hade ni gjort?? Fortsatt köra klasser terminen ut??? Eller hoppat över träningen och nöjt sig med vardagsmotionen man får när man har ett barn hemma???
Tacksam för alla svar och synpunkter