• BitchigaBea

Underhåll - Hur göra när man ska sluta betala?

Ja min man ska nu sluta betala underhåll till han dotters mamma då vi har varannan vecka och vi köper precis lika mycket till henne som mamman gör. Men hur ska han gå tillväga? han vet om att "honan" kommer att bli sur och han fattar att det är FK som gäller men vet någon vad som händer när man ringer om det hela?

// Bea

Jag vill inte dö så nu börjar kampen *iiiieeek*
  • Svar på tråden Underhåll - Hur göra när man ska sluta betala?
  • BitchigaBea

Okej. Vi har haft varannan vecka sedan ca juni -06 men som jag sa till min man inte lönt att tjafsa om det som varit utan bättre att bara lägga ner det nu. Man kan inte göra det elektroniskt på sina sidor på nätet då? hade ju varit smidigt

Jag vill inte dö så nu börjar kampen *iiiieeek*
  • Therese33

Så lätt är det inte alltid att bli av med underhåll, det beror på vart barnet är skrivet någonstans. Är barnet skrivet hos mamman så blir det inte lätt att slippa underhållet, däremot kan man få en blankett så man drar av dom dagarna som barnet är hos er.
    Vi har bråkat om detta utan resultat, men lycka till!

• Fbkare

Vi gick till FK och sa som det var, att vi har barnet varannan vecka, sedan så kollade de upp med både mamman och pappan om hur barnets utgifter (dagisavfift, kläder, aktiviteter) betalades...

• TeeLo

Precis som när mamman ansöker om underhåll kan man göra det max en månad retroaktivt har jag för mig, så att försöka att få pengar från juni 06 tror jag inte går.

Men som alla andra sagt, anmäl detta omedelbums till fk!

Svar på tråden Underhåll - Hur göra när man ska sluta betala?