• niwi

Alla symton jag brukar ha innan mensen är borta..kan jag vara gravid?Känner någon igen sig?

Hejsan igen jag bara undrar en sak,..skulle haft min mens i går alternativt idag men jag känner bara lite lite mensvärkar IBLAND men inget annat.....jag brukar ha super ont i brösten och mina mensvärkar som jag vanligtvis brukar ha är borta????Kan någon ge mig feedback? Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Alla symton jag brukar ha innan mensen är borta..kan jag vara gravid?Känner någon igen sig?
  • Ankunge

Jag hade så denna månad också men mensen kom idag Jag tror att kroppen gör som den vill från månad till månad och om man tex går på hormoner för att hjälpa barnalstrandet så gör de nog att kroppen beter sig annorlunda.
    Men jag hoppas att du får ett ++++++++++

• högbergarna

Jag hade precis som vanligt.. alltså mensvärk några dagar innan jag ska ha mens.. o trött å så.. men mensvärken gick inte över .. o mensen kom inte på 3 dagar så jag testade.. o va då gravid... Men det kändes för mig precis som att jag skulle ha mens.. jag bara väntade på att det skulle komma blod.. menndet gjorde det aldrig

• goshheidi

För mig var det precis samma sak förra månaden! Jag brukar ALLTID ha sjukt ont i brösten innan mensen, men ingenting. Mensen dök dock upp en och en halv vecka försenad. Tror det berodde på att jag inte hade ÄL förra månaden. Man lär ju bara ska ha ca 10 ÄL/år, så jag tippar att förra cykeln var ÄL-fri. :/

Men så finns det också flera som det är ett graviditetstecken för. Så det är bara att vänta och se :)

• niwi

Jag håller tummarna att detta blir min tur nu har väntat såååååååååååååå länge,,, TACK

• pussycat

Hej niwi!

Jag har också väntat länge. Det beror helt på om du gjort någon hormonbehandling då kan det stanna upp din mens. Jag har lusläst allt här på FL sen imorse. Jag har testdag idag men jag vågar inte testa. Jag är på dag 17 efter FET på två embryo. Mensvärk, huvudvärk och mår illa. Jag orkar inte åka ner och köpa gravtest. Jag bor i en liten by och jag får åka till apoteket som ligger några mil från mig. Jag har varit säkert 500 ggn på toa för det känns som om mensen rinner till men det är snustorrt därnere. Denna ruvningen har jag nästan "tuppat" av all nervositett. Gjort akupunktur innan FET. Druckit alovera juice tagit hormoner, halv barnalbyl och tagit det väldigt lugnt.Någon skrev om man var blålila i underlivet så var det ett tecken på graviditet. Till och med kollat med spegel därnere. Det kvittar vad man gör vill inte äggen fästa kan man inte påverka det på något sätt. Detta var sista ggn för mig pga åldern och jag har så svårt att fatta att jag inte kommer att bli mamma. Jag vet jag har inte testat men denna migränliknande huvudvärk den känner jag igen. Det är bara en tidsfråga innan mensen kommer. Jag håller tummarna för dig. Allas kroppar reagerar så olika.

• Hanah

Jag kände ingenting den månaden jag plussade. Jag brukar annars ha superont i brösten, men inte alls då. Hoppas på lika för dig, TS!!

*äntligen äntligen*
  • niwi

pussycat: Jag håller tummarna för dig också...klart du kommer att bli mamma....jag har inte tagit hormoner men en enkelkur pergotime denna månaden.....vi håller tummanra för varandra. Tack för ditt svar gumman,.Kram

Hanah: Aha....så du är som mig då :) Kul....Jag har bara lite löljigt ont i brösten..bara en aning på sidorna....mensvärken som nästintill är obefintlig gör sig påmind sällan och lite...jag vet inte vad det är som händer...jag hoppas bara att det är min tur nu...man orkar inte kämpa hur länge som helst....Grattis måste jag säga till dig ändå. :) Super kul. Kram

• bebislängtan 78

Jag läser med stor spänning... Jag har precis som du niwi inga direkta symptom denna gång och nu börjar jag ju analysera vad det kan bero på. Jag brukar ha riktiga PMS-besvär och denna månad har jag lite ömma bröst, jag har också fått småblödningar innan mens två gånger tidigare och nu har jag ingen symptom. På söndag är det ev BIM eller senast på tisdag en vecka, så snart får jag veta vad det beror på. Jag håller tummarna för dig niwi, hoppas att ingen symptom är ett tecken!

Svar på tråden Alla symton jag brukar ha innan mensen är borta..kan jag vara gravid?Känner någon igen sig?