• goshheidi

Nån som aldrig fått fullt positivt utslag på ÄL stickor men ändå haft ÄL och blivit gravid?

Hej. Jag undrar om det är normalt att inte få fullt positivt utslag på billiga testers ÄL stavar???

För mig har det nu visat ganska starkt i två dagar efter varandra och strecket har varit nästan lika starkt som kontrollstrecket men inte lika stark och inte heller starkare, som det ju står i instruktionerna att det ska göra för att vara positivt resultat....
    Hur ska jag tolka dem? *jätte confused*
    Nån som har upplevt samma sak och ändå haft ÄL??

• Svar på tråden Nån som aldrig fått fullt positivt utslag på ÄL stickor men ändå haft ÄL och blivit gravid?
  • Mamma till Cleo och Abbe

Japp! De är lite missvisande de där. Jag har aldrig fått fullt utslag som det står men ändå haft äl. Så får du stegring, alltså tydligt starkare streck, så kan du räkna med att äl är på g...

• Mimmi1978

jag har aldrig fått ngt utslag och har testat i sju månader. Har tom provat Clearblue. Har följt instruktioner till punkt och pricka, en månad har jag testat på fm, månaden därpå mitt på dagen osv och ändå inget utslag. Har tagit alla fertilitetsprover och det visar inget fel. Har tom tagit progesteronprov (ägglosningsprov) två ggr och enl gyn har jag mkt bra ägglossning. Hon sa: KASTA DE DÄR STICKORNA OCH TÄNK INTE SÅ MYCKET. Ja får väl försöka, så denna månad ska jag inte ta ngr stickor utan bara köra på ..

• fru2006

Ja jag har äl (och blivit gravid) trots negativa äl-tester.

• Qermit

fru TF, är det sant! så härligt att höra!!! Äter pergo och har inte fått utslag på stickan men ändå känt av ÄLsymptom. Men talade med min läkare igår och han sa att om jag inte sett utslag på stickan så har jag inte haft äl. Men min kropp håller inte riktigt med... Kanske kan jag fortsätta hoppas den här måndaden då, har bim på onsdag!

• MissNice

Jag har användt ÄL tester, men sista gången fick ja inget utslag alls, utan min gyn såg d på ett VUL att ja nyligen haft ÄL....I bästa fall lyckads vi pricka in av en slump. Men e lååångt i från säker på ÄL stickors resultat efter det, prova CB i stället...dyrare, men men

• goshheidi

Guud va skönt att höra! *drar lättnadens suck* Jag hade stegring två dagar i rad, alltså strecket var betydligt starkare än vanligt men inte ändå inte lika starkt som kontrollstrecket. Är säker på att jag hade ÄL för jag hade ont i höger sida och flytningarna var sådär som det sägs att dom ska vara vid ÄL och efter två dagars stegring så var det inte längre lika starkt streck längre. Så jag hoppas bara nu att ägget faktiskt lossnade och att det blivit befruktat.
    Nu är man inne i dendär jobbiga perioden när man bara väntar och väntar att dagarna ska gå. Hmmmm. Försöker tänka på annat, men d svårt.

• MissNice

Då får vi följas åt här... Vet inte hur många gåner ja läst det, men hur länmge efter Äl är BIM

Svar på tråden Nån som aldrig fått fullt positivt utslag på ÄL stickor men ändå haft ÄL och blivit gravid?