• Tulltan

När jag var liten trodde jag...

...att min moster hette Lispeth. Fick klart för mig att hon faktiskt heter Lisbeth när jag en gång skulle skriva ett gratulationskort till henne. Då var jag....9-10 år gammal kanske.

Vad trodde ni? När ni var små alltså.

• Svar på tråden När jag var liten trodde jag...
  • Hera78

Vid ett annat tillfälle var jag med mamma och pappa och handlade och jag insisterade på att vi skulle köpa "svenska damer" för det hade vi hos min dagmamma. Mina föräldrar förstod inte riktigt vad det var för svenska damer jag pratade om så jag fick helt enkelt visa... Gissa om de skrattade när jag visade dom Svensk Edamer osten

• Tulltan

NeA 84 skrev 2007-10-12 22:56:01 följande:

asså vad lika vi tänker. har tänkt de med. kan typ se framför mig, hela världen i en glaskupa och man blir uttittad med lupp
    Hemska tanke

Jag trodde att jättarna lekte med bilarna. Alltså, höll i dem och typ körde med dem på en lekmatta...som vi barn gjorde.
  • juzze

När jag var liten var jag helt bombsäker på att det hette garderoV, inte garderoB, och jag blev fruktansvärt sur när någon försökte rätta mig. Likaså var jag arg för att min dagiskompis hela tiden rättade mig när jag ville att min barbie skulle heta Patrika. Hon sa att "det går ju inte, det måste vara patricia isåfall". Men jag fattade aldrig varför man inte kunde heta Patrika när man kunde heta Fredrika.

Min lillasyster trodde länge att spaghetti hette skabetti.

• Tulltan

aJag sjöng att Staffan stalledräng, han tappa sina fåglar fem!

Hera78 skrev 2007-10-12 23:07:36 följande:
    När jag var i 5-6årsåldern kom jag hem till mamma efter att ha varit hos min dagmamma. Stolt berättade jag att vi hade lärt oss en ny sång... "Mina trådar" hette den. Mamma hade såklart ingen aning om vad det var för sång jag hade lärt mig så hon fick helt enkelt fråga min dagmamma. Låten som jag döpt till "Mina trådar" var i själva verket den mycket kända julsången "Midnatt råder" Så det kan bli
  • NeA 84

haha....patrika, skabetti *asg*

juzze skrev 2007-10-12 23:09:55 följande:
    När jag var liten var jag helt bombsäker på att det hette garderoV, inte garderoB, och jag blev fruktansvärt sur när någon försökte rätta mig. Likaså var jag arg för att min dagiskompis hela tiden rättade mig när jag ville att min barbie skulle heta Patrika. Hon sa att "det går ju inte, det måste vara patricia isåfall". Men jag fattade aldrig varför man inte kunde heta Patrika när man kunde heta Fredrika.Min lillasyster trodde länge att spaghetti hette skabetti.
    Välkommen vår nya vovve AMANDA!!
  • filippas

jag sjöng:

staffan var en stalle dräng, han vattna sina TVÅLAR fem!!!

I Have The Pussy So I Make The Rules
  • Tulltan

Haha!

filippas skrev 2007-10-12 23:12:28 följande:
    jag sjöng:staffan var en stalle dräng, han vattna sina TVÅLAR fem!!!
  • Tulltan

Patrikia...hehe! Det var kul!

• Iffy

Jag trodde att allt var svartvitt när mina föräldrar var små.. Minns att jag frågade min pappa om dom hade svartvitt gräs när han var barn.
    Jag var ca 5-6 år då.

• Janne77

Jag trodde vanilj hette "banilj".
    Så var jag livrädd när det var dåligt väder o molnen låg lågt, då trodde jag himlen var på väg att ramla ner.

• Mollie

Här finns mycket rolig läsning;

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m22938360.html

Förövrigt så sa jag aspalt=asfalt, salva=kaviar (det var väl typ tub som tub...), jag fårgade min föräldrar vart den där Ebbe-Carlsson-affären låg, det var väl nått de höll på med på 80-talet, nått som hände´, vet ärligt inte vad det är...

Alfred 070303
  • pilliss

Min lärare när jag gick i ettan frågade var min pappa var ifrån eftersom min dialekt inte var malmöitisk.
    Jag sa att han var utlänning.

Han är från Hälsingland, vilket jag inte trodde tillhörde sverige...

• Tulltan

Nej, gott folk. Nu ska jag sova. Godnatt! OCh tack för i kväll.

• Sagofe

NeA 84 skrev 2007-10-12 22:49:27 följande:

kom på en sak. nått jag funderade mycket på....att vi var dockor som jättar lekte med. att det var jättar som styrde allt som hände. att gud var en jätte. en period var jag livrädd för att dom skulle trampa sönder allt.
    Det där brukade jag också fundera väldigt mycket över... Jag tänkte att jättarna hade oss som barbiredockor. Att vi aldrig blev nedlagda i en låda som mina barbiedockor blev när jag hade lekt klart berodde på att eftersom jättarna var så stora så var tiden hos dem mycket längre också.

Trodde även att alla katter var honor och alla hundar hanar och att de fick barn med varann.

Efter att min mamma blivit gravid med min bror var jag helt säker på att min tjocka mormor också var med barn och frågade henne ofta när hon skulle få sin bebis.

Minns att jag när jag var väldigt liten trodde att jag var äldre än min mamma.
  • 180823
    pilliss skrev 2007-10-12 22:42:54 följande:

Min version av elefant var

HELLIFANT.

min mammas barndomsvän sa HELLIHOPTER inte helikopter...

Jag sade flygplan till "hypkone" hypkone är från finska--> lentokone blandning av helikopteri och lentokone och juice till "hapa" juice hapa kommer från hapaanta som betyder surt och vaniljstång till "maskia" för vanilgstången ser ut som en mask lite
  • SWO

Trodde att filmer på TV visades i realtid. Jag var alltid överraskad och imponerad över att de kunde byta scener så bra :).

SWO

• Richi3

..Att inte tvål, 'kan ha varit rengöringsmedel alltså diskmedel jag tog' Det trodde jag inte var farligt att få i sig. Jag skulle pranka min Syster med att byta ut krämen i familjens tandkrämstub. Skulle ha sett det på tv eller läst mig till det i en inte alltför seriös tidning någon dag innan jag slog till.. Hur som så blev Syrran så pass dålig att det blev sjukan och min Pappa skulle stämma Colgate/Pepsodent eller what ever liksom. När det var fara för min Systers liv (Låter mer dramatiskt än vad det är, men jag var inte heller så gammal ska tilläggas) då så var jag tvungen att erkänna vad jag hade gjort. Det kunde slutat illa på så många plan.
    .Nu var det inga stora mängder hon fick i sig, men hon hade borstat som vanligt och sen svalt istället för att spotta ut.. Jag gör inte om det igen!

• Heliena

När jag var liten trodde jag att alla i hela världen förstod och endast pratade svenska.

Jag trodde även att när man gjorde barn så stoppade mannen in penis i vaginan och sen låg man bara där. Stilla på varandra HELA natten, haha! Inget juck. Bara stilla heeeela natten.. Sen kom ett barn ut!

Svar på tråden När jag var liten trodde jag...