• clear

Någon med barn eller väntar barn i Cambridge?

Hej!
    Är det någon som bor i Cambridge med barn eller som väntar barn?? Jag väntar barn och funderar på att flytta dit så jag undrar lite hur det är att bo där med barn.

Hoppas någon vet!

• Svar på tråden Någon med barn eller väntar barn i Cambridge?
  • Karinski

Kolla svenskamammor.com

Dar kanske du kan komma i kontakt med andra svenska (blivande) mammor i Cambridge. Lycka till

• Jeshk

Hej! Jag bor i Cambridge! Fast jag har bara bott här i en månad nu så jag vet inte så mycket om stan ännu *fniss* Fast det är en trevlig stad

• MRSVi

Jag bor 45 min ifrån Cambridge, o åker egentligen bara dit för att shoppa... men det är en trevlig stad, det verkar finnas gott om grönområden o parker, det finns massor med trevliga affärer, o barnvänliga restauranger är det också tätt mellan. Det finns åtminstone två teatrar som ibland ger barnföreställningar, o tågförbindelserna till London o Stansted är bra, åtminstone dagtid. Om du ska bo där en längre tid finns det en bra "svensk skola" strax utanför, i Over, de träffas varannan lördag, om du skulle vara intresserad av att hålla svenskan levande för barnet. Kolla in www.netmums.com där kan du säkert komma i kontakt med mammor i Cambridge. (Är det inte .com så är det .co.uk)

• clear

Tack! Ska kolla in den sidan!

Svar på tråden Någon med barn eller väntar barn i Cambridge?