• Anonym (Mamman)

Har inget sexsug längre:-(

Sen jag födde min dotter för7,5månad sen så har jag noll sexlust. Bara min man ta rpå mig så käner jag bara "Låt mig vara!" Jag har förklarat för honom att jag älskar honom och att sexlusten säkert kommer snart. Men att jag inte kan hjälpa att jag känner så här. Sen så har vi förutom bebbisen två små andra barn på 4 resp 2år. Så det är sällan man får tid. När väl kvällen kommer så är jag så trött att jag inte orkar eller vill. Känner mig jättetaskig! Idag hörde jag honom runka inne på toa efter jag nobbat honom.(barnen sov, så dom hörde inget) Det kändes inte bra alls att han måste runka, för att jag inte vill. Sen tar jag p-spruta och jag tycker eller om jag inbillar mig, men det känns som det är efter jag började med det som lusten dog?! Nån med råd eller som känner igen sig? Kram!

• Svar på tråden Har inget sexsug längre:-(
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-06 19:38:38 följande:
    Gör honom en tjänst och säg precis hur det ligger till. Han kommer garanterat att lämna er och träffa någon som han trivs bättre med. Låter som ni båda har dåliga förhållanden och det är garanterat bästa lösningen för samtliga parter. Ärlighet varar längst då det är ni som har problem och ej er partner.

det var precis vad jag gjorde o precis vad som hände. jag var ärlig o barnen fick en skilsmässa, jag förlorade min bästa vän. fick sälja djur o gård o hamnade i skulder o blev utan bil långt ute på landet utan bussar.... ja listan kan göras lång på varför ärlighet i det läget är kasst. jag skulle ha hållit käften o ställt upp ett tag till så barnen fått bli stora i lugn o ro.
  • Robespierre

Kvinnan vill ha närhet, mannen vill också ha närhet. Men för en man ÄR sex faktiskt närhet. Att han gick och rundade inne på toa är väl ändå att föredra ifall alternativet vore att han skulle söka denna närhet hos en annan kvinna ?

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Anonym
    Robespierre skrev 2012-05-24 20:33:27 följande:
    Kvinnan vill ha närhet, mannen vill också ha närhet. Men för en man ÄR sex faktiskt närhet. Att han gick och rundade inne på toa är väl ändå att föredra ifall alternativet vore att han skulle söka denna närhet hos en annan kvinna ?
    Oj här generaliserar man hej vilt ser jag!
  • Robespierre

Naturligtvis gör jag det. ,någonstans måste man ju börja. Här kommer mer : Kvinnan får ofta sitt närhetsbehov tillgodosett av sitt nyfödda barn. Denna symbios ger både modern och barnet det de behöver. Kvar står mannen och blir omedvetet undanknuffad eftersom han inte längre har den emotionella påfyllande roll som han dittills haft för sin kvinna. Så får han väl gå och runka då

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Anonym
    Robespierre skrev 2012-05-24 20:52:31 följande:
    Naturligtvis gör jag det. ,någonstans måste man ju börja. Här kommer mer : Kvinnan får ofta sitt närhetsbehov tillgodosett av sitt nyfödda barn. Denna symbios ger både modern och barnet det de behöver. Kvar står mannen och blir omedvetet undanknuffad eftersom han inte längre har den emotionella påfyllande roll som han dittills haft för sin kvinna. Så får han väl gå och runka då
    Vad har närhet med onani att göra? Vad svamlar du om? Runka gör man för att få utlösning, närhet är kramar, pussar, gos osv där man visar att man älskar personen. Att ha sex har inget med närhet att göra eller något som visar att man älskar personen, det är att onanera med hjälp av en annans kropp. Den som säger något annat försöker lura sig själv.
  • Anonym (what)
    Anonym skrev 2012-05-24 20:55:32 följande:
    Vad har närhet med onani att göra? Vad svamlar du om? Runka gör man för att få utlösning, närhet är kramar, pussar, gos osv där man visar att man älskar personen. Att ha sex har inget med närhet att göra eller något som visar att man älskar personen, det är att onanera med hjälp av en annans kropp. Den som säger något annat försöker lura sig själv.
    "det är att onanera med hjälp av en annans kropp"? .. Huh... Vilken märklig syn på sex du verkar ha? Är händerna på partnern inget annat än som att onanera med händer man suttit på, en tunga inget annat än en "sqweel", en kuk inget annat än en dildo, en fitta inget annat än en fleshlight, osv?

Att ha sex är ju så mycket mer, en interaktion med en annan person, att man ger (och får) njutning. Att man släpper in en annan person så nära fysiskt man kan komma. Det handlar väl om närhet (på ett fysiskt och indirekt mentalt plan).

När jag har sex, så handlar det lika mycket om att se min partner njuta (det är nästan bättre än den egna orgasmen!!). Onanera gör man ju enbart för att få orgasm för egen skull och det är för mig långt ifrån min upplevelse av sex!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym skrev 2012-05-24 21:21:45 följande:
    Läsvärt!

noboytoy.blogspot.se/2012/03/vems-ar-probleme...#comment-form

MYCKET läsvärt!!!
    Själv lever jag en relation där man kanske skulle kunna säga att vi har "lite" sex. Anledningen till detta är att jag äter medicin som minskar min sexlust. Enligt vissa här inne skulle det betyda att min partner ska lämna mig för att jag är tvungen att äta en viss medicin som ger minskad sexlust som biverkan!
  • Anonym

I andra tråden här på forumet så förespråkas det att knulla med andra. hejvilt.
    och tydligen är det helt normalt.
    så testa det kanske

• Anonym
    Anonym (Kvinna) skrev 2012-05-31 14:30:53 följande:

MYCKET läsvärt!!!
    Själv lever jag en relation där man kanske skulle kunna säga att vi har "lite" sex. Anledningen till detta är att jag äter medicin som minskar min sexlust. Enligt vissa här inne skulle det betyda att min partner ska lämna mig för att jag är tvungen att äta en viss medicin som ger minskad sexlust som biverkan!

Ja men det är ju det jag menar, många härinne på FL har såå konstig syn på sex, det är inte klokt! Fler borde läsa bloggen som jag länkade till, så kanske en och annan person härinne får en tankeställare. För det är inte sunt att tycka att sex är en rättighet i ett förhållande.
  • Anonym (what)
    Anonym skrev 2012-05-31 19:46:09 följande:
    Ja men det är ju det jag menar, många härinne på FL har såå konstig syn på sex, det är inte klokt! Fler borde läsa bloggen som jag länkade till, så kanske en och annan person härinne får en tankeställare. För det är inte sunt att tycka att sex är en rättighet i ett förhållande.
    Konstig syn på sex eller inte här på FL så tycker jag att bloggaren definitivt har en än konstigare syn. Som om sex vore en helt frikopplad del från ett förhållande.

"Jag förstår inte varför män gör sin sexualitet till ett gemensamt problem i sina förhållanden?"

Oavsett om det gäller hushållsarbete, barnuppfostran, kommunikation, närhet, bilkörning, dagishämtningar, sex eller whatever. Om den ena parten är missnöjd med en situation utifrån vad man själv känner och har behov av så ska man väl knappast bara acceptera situationen och ignorera sina egna känslor kring det. Man får väl då självklart ta upp det till diskussion! Om den andra parten är ointresserad av att lyssna eller ta till sig av vad den ena säger så ska man ändå såklart inte behöva tvinga sig till något, men man bör kanske inte fortsätta sitt förhållande om man inte ens försöker se till den andre partnerns behov på något sätt... 

Om man skulle raljera och vända på det och generalisera lika grovt och könsstereotypt som bloggaren gör skulle man kunna skriva:

"Jag förstår inte varför kvinnor gör sin städmani till ett gemensamt problem i sina förhållanden?" 
  • Anonym
    Anonym (what) skrev 2012-05-31 20:42:13 följande:
    Konstig syn på sex eller inte här på FL så tycker jag att bloggaren definitivt har en än konstigare syn. Som om sex vore en helt frikopplad del från ett förhållande.

"Jag förstår inte varför män gör sin sexualitet till ett gemensamt problem i sina förhållanden?"

Oavsett om det gäller hushållsarbete, barnuppfostran, kommunikation, närhet, bilkörning, dagishämtningar, sex eller whatever. Om den ena parten är missnöjd med en situation utifrån vad man själv känner och har behov av så ska man väl knappast bara acceptera situationen och ignorera sina egna känslor kring det. Man får väl då självklart ta upp det till diskussion! Om den andra parten är ointresserad av att lyssna eller ta till sig av vad den ena säger så ska man ändå såklart inte behöva tvinga sig till något, men man bör kanske inte fortsätta sitt förhållande om man inte ens försöker se till den andre partnerns behov på något sätt... 

Om man skulle raljera och vända på det och generalisera lika grovt och könsstereotypt som bloggaren gör skulle man kunna skriva:

"Jag förstår inte varför kvinnor gör sin städmani till ett gemensamt problem i sina förhållanden?" 
    Bloggaren kan uttrycka sig lite konstigt ibland, men jag tycker hon är vettig och har vettiga åsikter. Sex är ingen rättighet i förhållandet. Hemmet är bådas ansvar. Jag har inget ansvar för min partners sexualitet. Man kan bara komma med önskemål när det kommer till sex, intimitet och närhet.
  • Anonym (what)
    Anonym skrev 2012-05-31 20:47:12 följande:
    Bloggaren kan uttrycka sig lite konstigt ibland, men jag tycker hon är vettig och har vettiga åsikter. Sex är ingen rättighet i förhållandet. Hemmet är bådas ansvar. Jag har inget ansvar för min partners sexualitet. Man kan bara komma med önskemål när det kommer till sex, intimitet och närhet.
    Jag ser faktiskt inte riktigt vart de vettiga åsikterna finns även om man skalar bort den radikala fasaden.
    Det låter snarare som att bloggarens egna åsikter om och om igen läggs som en mall för hur andra kvinnor och män "är". Grova generaliseringar och medvetet nedvärderande ordval om vartannat.

Jag har läst mycket feministiska och radikalfeministiska åsikter och delar en hel del av dem (utan att kalla mig det själv) men det här är "way of the chart" nästintill lika könssterotypa generaliseringar (eller värre) som de man säger sig bekämpa!?

Men nu har vi gått rejält OT!
Svar på tråden Har inget sexsug längre:-(