• Annika Liselott

orolig!!! ve 29

Hej! är orolig... en vän till mig ligger inne och lillen är på väg ut. Hon är i ve 29    vad vägde era småttingar?? ni som fött från ve 28-30? kram

• Svar på tråden orolig!!! ve 29
  • Ida och Razmus Mamma

min lilla tjej föddes i v 28+6
    vägde 1370gr var 37 cm
    idag är hon en aktiv och pigg tjej på 3 1/2 år.

• miniliten

mina tvillingar föddes den 24/8 så inte ens 2 månader sen. dom föddes i v 30+2 och vägde 1400 o 1435 o var 42 resp 39 cm långa. dom är idag inte ens 2 månader men vi är hemma o har varit sen den 4 okt tror jag det var....
    visst ä dom små men oftast ganska starka, o ligger hon redan inne så har hon hunnit få sprutor så barnets lungor snabbar på sej o utvecklas vilket är guld värt.

så som sagt mina skulel inte ens varit födda än men har varit hemma flera veckor o utskrivna från avd 15 sen en vecka tillbaka nu.

åller tummarna för att hennes lilla stannar kvar ett tag till

• cloudberry79

Tråden handlar om mig, vår lille Vidar kom tidigt på morgonen den 18 oktober, vägde 1355g och är 40cm lång. Han ligger på Barn4 på NUS i Umeå och mår just nu bättre dag för dag.

Äntligen här! Vidar 20071018
  • Maria med 3

Grattis till Vidar, hoppas han snart vuxit på sig så ni får komma hem också.

• miniliten

oooh stort grattis till eran lilla vidar som ju faktiskt va ganska stor ändå..... inte liten för sin ålder iaf.

hur mår han då, ligger han i kuvös? c-pap, syre??

återigen grattis, vet hur du har det nu kan jag bara säga, vi ä ganska nyligen utskrivna från avd 15 själva.

• utstuderad

Hejsan, jag fick en son i v29+1 som vägde 1190g och var 38cm lång idag är han en frisk 3 åring precis som alla andra.

• cloudberry79

Just nu ligger han i kuvös, intuberad. Han hade cpap första dygnet, men fick en pneumotorax, så nu ligger han med drän men mår förvånansvärt bra!

Äntligen här! Vidar 20071018
  • Lindis41

tycker oxå han e väldigt stor för sin vecka då en kompis t mig fick en son i v 28 o han vägde 870g och var 33cm...
    lycka till

• Trassellock

min Lukas kom i v30+4 och vägde 1155g och 38 cm lång.
    han var tillväxthämmad pga att navelsträngen inte fungerade.
    men han hämtar upp sig bra nu och vi har inte haft några direkta "problem" ens under hans första tid.
    han är nu 8,5 mån okorr och världens charmtroll! =)

• Trassellock

Grattis till lille Vidar!!!kramiz

• Proletariatet
    cloudberry79 skrev 2007-10-20 20:35:21 följande:
    Just nu ligger han i kuvös, intuberad. Han hade cpap första dygnet, men fick en pneumotorax, så nu ligger han med drän men mår förvånansvärt bra!
    Nej vad synd att det blev så, det misstänkte de på Tyra när hon häll på att vänja av sig vid cpapen men som tur var visade lungröntgen inget.
    Hoppas han snart kommer igång igen! Lycka till!
  • Proletariatet

och Grattis, förstås!

• nane82

Hej hej!

Min dotter e född v. 29+2. Var 35cm lång o vägde 1073g.

Men hon e lite tillväxthämmad, troligen pga att jag hade preeklampsi.

Mamma till Alina Enkeli
  • Dionadel

Viggo vägde 935 gr och var 36 cm lång. Han var tillväxthämmad pga proppar i moderkakan men det märktes inte på hans utveckling annars. Han kunde andas bra redan från början och har utvecklats normalt hela tiden. Han är 16 månader nu.

Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dem
  • heart74

Jag fick en son i v30 han vägde 941g

• cloudberry79

Nu är Vidar v39 och har hämtat sig otroligt bra.. Senast jag skrev låg han intuberad, nu är vi hemma, utskrivna, helt utan några hjälpmedel förutom apnévarnare som är frivillig. Han vägde idag 3330 gram och är fullt frisk! Det är fantastiskt hur bra neonatalvård vi har i Sverige, jag är så oerhört tacksam för all den hjälp vi fått från vården!

Redan här! Vidar ~~20071018~~
Svar på tråden orolig!!! ve 29