• mysaw

Först svagt positivt och nu starkare på grav.test

Gjorde den 5 okt FET i ostim. cykel. Fick 9 dgr början till mens som dock inte blev så mycket av utan småblödde allt från rosa till brunt i 5 dgr (vid tiden för min mens). Tänkte dock att jag gör ett grav.test och som visade svagt positivt 10 dgr efter. Idag 12 dgr efter FET är testet starkare positivt än i förrgår (strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket).

Vill bara höra vad ni tror. Kan det ha varit ett missfal/grav som ej blev ngt av när testet blir starkare. Det verkar ju uppenbarligen som Hcg-hormonet ökar

• Svar på tråden Först svagt positivt och nu starkare på grav.test
  • Teskedsmamman

Grattis! Det verkar ju som om allt står rätt till!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • epa77

Tror också att du är gravid. Min väninna hade små blödningar som hon trodde var mens men sedan visade det sig att hon var gravid. Hon hade dock inte gjort någon FET.

• MajaMärta

Svagt plus!!

Jag testade i morse enligt instruktioner och efter ca 3 minuter fanns ett svagt streck i testfönstret. Kom överens med maken om att det var ett tydligt, om än svagt, streck. Enligt lappen vi fått med testet från IVF-kliniken så betyder ju ett steck att man är gravid! Men jag vågar inte helt tro på det så jag ringde deras journummer tidigt på morgonen, fick svar att test igen om 1 eller 2 dagar "då det förhoppningsvis finns ett tydligare svar". Så nu vet jag inte hur jag ska känna??!!! Kan det vara ett plus som bara är lite tidigt, eller kan det vara fel på testet - eller är det svagt för att något är fel och man ser det på låg hormonnivå, dvd risk för mf? Om testet är likadant imorgon, ett svagt steck som ändå är ett streck, kommer jag inte kunna låta bli att tro att det är sant!! Konstig känsla idag...

• Linnea Mark
    MajaMärta skrev 2007-10-19 14:06:34 följande:
    Svagt plus!!Jag testade i morse enligt instruktioner och efter ca 3 minuter fanns ett svagt streck i testfönstret. Kom överens med maken om att det var ett tydligt, om än svagt, streck. Enligt lappen vi fått med testet från IVF-kliniken så betyder ju ett steck att man är gravid! Men jag vågar inte helt tro på det så jag ringde deras journummer tidigt på morgonen, fick svar att test igen om 1 eller 2 dagar "då det förhoppningsvis finns ett tydligare svar". Så nu vet jag inte hur jag ska känna??!!! Kan det vara ett plus som bara är lite tidigt, eller kan det vara fel på testet - eller är det svagt för att något är fel och man ser det på låg hormonnivå, dvd risk för mf? Om testet är likadant imorgon, ett svagt steck som ändå är ett streck, kommer jag inte kunna låta bli att tro att det är sant!! Konstig känsla idag...
    om jag var du så skulle jag direkt  till vårdcentralen imoron o göra blodprov..det e ju säkrast m blodprov

Lycka till .
Svar på tråden Först svagt positivt och nu starkare på grav.test