Mrs Ray skrev 2007-10-25 12:33:45 följande:
men snälla ni - vad man än pratar om finns det väl undantag. Det är inte undantagen vi pratar om här, eller hur? Klart du som blev mamma vid 16 års ålder blir förnärmad och ser det som kritik att jag skiver att jag inte tycker att 16-åringar är mogna att skaffa barn. jag ifrågasätter inte just din förmåga, jag pratar i allmänna ordalag här.Blir man gravid när man är 16 är det inget som säger att man inte klarar av det eller blir en bra mamma, men nu pratar vi om huruvduda 16-åringar i gemen är mogna att skaffa barn eller inte. Jag, personligen, säger nej, en 16-åring ska inte bli förälder. jag tror att mycket få 16-åringar är mogna för detta enorma ansvar. Det betyder inte att alla 16-åringar är ute och festar och dricker och lever rullan, det betyder bara att en 16-åring faktiskt fortfarande, per definition, är ett barn, ingen vuxen. Jag tycker dessutom att man när man är 16 år ska unna sig att få vara ung ett litet tag till, innan man skaffar barn, med allt vad det innebär.
Vem har någonsin sagt att jag blir förnärmad?
Tyckte bara att du uttryckte dig märkligt i det inlägget jag svarade på.
Jag vet själv att jag är bra och behöver ingen bekräftelse för det.
Det enda jag ville svara på är att man absolut som 16åring kan ta ansvar över ett barn och jag tror inte alls att vi som klarar av mammarollen i den här åldern är undantag, är nog snarare undantag att vissa inte klarar av det.
Det är min uppfattning och även många andras i min närhet, även de som jobbar med unga föräldrar och verksamheter som kretsar kring det.