Anonym (Väntar) skrev 2007-11-17 15:13:10 följande:
mom70: Vad bra att jag fick ett svar!Spännande att höra om du får mensen efter denna kur då.Hade du oregelbunden mens innan dina missfall också?Jag går in på min 7:e vecka utan mens efter skrapning i morgon. Jag vet inte om jag ska ta kontakt med barnmorskan, vad tycker du?, eller måste man boka en tid på vårdcentralen med en läkare?Kommer ägglossningen och mensen som vanligt sen efter Proverakuren`?oj, många frågor. Hoppas du kan svara
Idag är det dag 5 efter sista tabletten och fortfarande ingen mens i sikte

Gahhhh, jag blir så less på kroppen min som vägrar att fungera!!!
Jag skulle nog ta kontakt med barnmorskan om jag vore du..... i och för sig säger hon säkert att du ska vänta ytterligare en tid men det kan ju ändå vara bra att ta kontakt.... en allmänläkare på vårdcentralen kan nog inte så mycket om dessa bitar är jag rädd...bättre då att fråga din barnmorska om hon kan rekomendera någon läkare på kvinnokliniken eller liknande.
Jag hade inte oregelbunden mens innan missfallen.... och inte efter det första missfallet heller....det är bara nu efter det sista missfallet som kroppen har gått i strejk.
Tanken är väl att ägglossning och mens ska fungera normalt efter Provera men det beror ju i och för sig på vad man har för problem innan....om man tex inte har ägglossning i vanliga fall så hjälper nog inte provera utan då måste man äta en annan typ av hormoner (tex pergotime som är ett hormon som stimulerar ägglossning) Provera äter man nog bara för att få igång en mens som tjurar (tror jag, jag vet inte om det finns fler användningsområden)