• Blondelindis

Hur få vårdnaden om sitt barn om det inte finns nåt att gå på?

min sambos ex,mamman till min sambos son...hotar ofta med att hon ska gå till domstol om detta så fort det vart bråk,att hon ska försöka få egen vårdnad.
    men skulle hon kunna lyckas med det?det känns ju väldigt overkligt med tanke på att varken min sambo el jag har missbruksproblem,ingen fysisk misshandel har förekommit mm ?

• Svar på tråden Hur få vårdnaden om sitt barn om det inte finns nåt att gå på?
  • Weird One

Om man söker vårdnaden om barnen utan grund och saboterar umgänge riskerar man själv att bli av med vårdnaden.

Ni har ingenting att oroa era för.

Ironi är min religion
  • Weird One

Om man söker ENSAM vårdnad alltså.
    Och anklagar den andre föräldern för att vara olämplig utan grund.

Trött...

Ironi är min religion
  • Blondelindis

nä,tänkte väl nästan det....så jobbigt sånt här

• Weird One

Försöker hon sabotera umgänget ska ni anmäla det.
    För dagbok över när hon isåfall sabbar, då kan ni dra henne till domstol.

Hoppas det inte blir så, för barnets skull.
    Pojken mår bättre av att se er samarbeta, men det är svårt om mamman motarbetar.

Ironi är min religion
  • Blondelindis

okej,ja det är alltid bra att veta!!tyvärr är det svårt att samarbeta med mamman
    hon lyckas alltid få den lille killen emellan,tycker så synd om honom

• Weird One
    Blondelindis skrev 2007-10-19 18:45:51 följande:
    okej,ja det är alltid bra att veta!!tyvärr är det svårt att samarbeta med mamman hon lyckas alltid få den lille killen emellan,tycker så synd om honom
    Ja, det är uselt att använda sin son som vapen i striden mot sitt ex.
    Sonen är den som betalar priset.
    Han verkar ha en bonusmamma som bryr sig om honom iallafall.

Gör inte som mamman bara, säg inte ett enda ont ond om mamman när han hör.
    Det vinner ni på i längden.
    Pratar man skit om den andre föräldern inför barnen biter det en i baken endera dagen.
    Ironi är min religion
  • Blondelindis

ja,för mig e det helt overkligt hur man kan göra så...senast idag i telefonen sa hon att hon nu skulle tala öppet om hur usel min sambo är som pappa,som jag kan intyga att han inte är!!!bara för att hon inte får som hon vill & det kan handla om hur små saker som helst....hur är man funtad då om jag får fråfa???men det är som du säger "att endera dagen biter det en i baken" var med om det när jag var liten nämligen...och vem har jag kvar i mitt liv som har gjort allt för mig,jo min pappa,som enligt min mamma var en hemsk pappa....vem har jag inte haft kontakt med på 7 år,jo min mamma,som blev alkolist,misshandlade mig & lämnade sina tre barn för att ge sitt liv åt flaskan.
    blir så jävla trött på folk!!!!

sen blir jag trött på folk som drar helt galna slutsatser utan att veta hur det ligger till & öppnar munnen innan dem har tänkt ordentligt!!

Svar på tråden Hur få vårdnaden om sitt barn om det inte finns nåt att gå på?