• Mandi74

Kan vi säga nej till bonusmamman, vad det gäller umgänget?

Barnen ska nästa helg till sin mamma som nyligen har flyttat en bra bit härifrån, men som har sagt att fram tills jul ska de vara i hennes lägenhet hon har här där vi bor för att det är så mycket som händer på helgerna nu fram tills jul.

Men nästa helg har hon nu bestämt sig för att de inte ska vara här utan åka till sin nya lägenhet, saken är den att äldsta grabben har kalas på fredagen (inte så viktigt kanske) men på söndagen har han en fotbollscup (sista för i år). Vi har lovat honom sen länge att han ska få vara med på den och han har skött träningarna, skött sig i skolan och verklign ansträngt sig för att få vara med på den här cupen. Problemet är att nu säger mamman att hon vet inte om hon vill köra hit så att han kan vara med på den.

Kan vi säga att få han inte vara med på cupen så får han stanna hos oss och inte åka till henne?

*har gjort en lång historia väldigt kort, hoppas ni förstår vad jag menar ändå *

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-21 20:57:24:
    Biomamman ska det givietvis vara, skrev fel.
  • Svar på tråden Kan vi säga nej till bonusmamman, vad det gäller umgänget?
  • Hannah76

Hon är väl biomamman? Eller har jag missförstått?

Hon måste ju bestämma sig för om hon kan ställa upp och skjutsa till cupen först och främst tycker jag. Kan hon det (och hon tänker hålla det) så är det ju toppen, men kan hon det inte så borde pojken få vara hos er tycker jag.

• loeli

Tycker ni skulle ha tagit upp det med mamman innan ni lova att han skulle få spela sista matchen eftersom det är hon som ska ha honom då. Får inte killen spela nu så kommer han bli grymt besviken och det är ju inte mammans fel egentligen, eller?

• Teskedsmamman

Vill sonen vara med på cupen så får han i så fall välja att vara hemma, det måste mamman acceptera om hon inte vill ställa upp på sina barn, tråkigt för sonen som hamnar i kläm oavsett hur han gör...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Mandi74
    loeli skrev 2007-10-21 18:23:19 följande:
    Tycker ni skulle ha tagit upp det med mamman innan ni lova att han skulle få spela sista matchen eftersom det är hon som ska ha honom då. Får inte killen spela nu så kommer han bli grymt besviken och det är ju inte mammans fel egentligen, eller?
    Mamman har vetat om detta lika länge som vi, tänkte inte på att skriva det i ts:n.
    Så hon har oxå varit med om att lova att han ska få spela, inte bara vi.
    Hannah76 skrev 2007-10-21 18:21:52 följande:
    Hon är väl biomamman? Eller har jag missförstått?Hon måste ju bestämma sig för om hon kan ställa upp och skjutsa till cupen först och främst tycker jag. Kan hon det (och hon tänker hålla det) så är det ju toppen, men kan hon det inte så borde pojken få vara hos er tycker jag.
    Ja, det är biomamman skrev fel.

Hon har vetat om denna cupen jätte länge nu och det var en av anledningarna till att hon skulle bo här när hon hade pojkarna nu har hon helt plötsligt ändrat sig och ska inte var här utan åka till sin nya lägenhet och det är 20 mil dit så hon vill inte köra i onödan, säger hon.
    Men eftersom vi har lovat honom allihopa så anser jag att ska hon inte köra så får han stanna hemma denna helgen. Men det är ju synd om pojken för han vill så gärna träffa sin mamma, men sen tycker jag att det är fel att tvinga honom att välja. Mamma eller cupen.
    Svår sits för hur vi än gör så blir det vi som blir syndabockarna.
    Teskedsmamman skrev 2007-10-21 18:28:44 följande:
    Vill sonen vara med på cupen så får han i så fall välja att vara hemma, det måste mamman acceptera om hon inte vill ställa upp på sina barn, tråkigt för sonen som hamnar i kläm oavsett hur han gör...
    Ja och jag tycker inte om att han ska behöva välja mellan mamma och cupen. Så länge som hon har vetata om att det var denna helgen så borde inte den här situationen uppstå.

Men vad gör man?
  • Hannah76

Det är hon som gör fel tycker jag. Men alla får ju lida för det.. Hoppas hon tar sitt förnuft till fånga och gör det som är bäst för barnen.

Svar på tråden Kan vi säga nej till bonusmamman, vad det gäller umgänget?