• Pappa juni 2008

Pappa för första gången

Jag ska bli pappa (farsa)! Helt galet, underbart, kul, spännande och många frågor kommer på en hela tiden. Nu är väl tankarna mest på min sambo, hur hon mår osv. Vad får hon äta och inte!? Det vore jäkligt roligt att kunna skriva med någon eller några med samma funderingar runt det hela nu, för det är väldigt många tankar och funderingar. Man tänker liksom redan nu att vi är tre (3). undrar om målarfärgen kan skada fostret fast det är vattenbaserad färg? -TYP! Hör av er! /R

• Svar på tråden Pappa för första gången
  • Jonas88

HIHI!^^ jag ska bli pappa i April!:D helt otroligt underbart. Längtar tills man kan glida runt med barnvagnen o mysa med lilla
    bebis o flickvän=) Ha det nice Grabbs!

• PerG

Är bara 2 månader kvar nu! 12:e mars är det beräknat till

För oss (framförallt för mig) var det helt självklart att vi skulle dela 50/50 på föräldraledigheten. Jag skulle inte ha något emot att ha hela själv, men min fru vill ju också vara hemma med barnet och sen har jag lite svårt att amma.. så jag får vänta ett par månader på min tur.. ;)

• TigerWoods

En cool grej e att polarn ska vara pappaledig samtidigt som mig Har inte berättat för honom än eftersom frugan bara e i vecka 5. Hon ville vänta tills magen börjar puta. Polarns tjej e i vecka 11 tror jag.

• Benim

Så otroligt kul att den här tråden sjuder av liv... Funderar på om vi ska styra upp så man ser när man väntar sitt lilla under...
    Kopiera listan oh fyll på efterhand

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli

Augusti
    Benim

September

• TigerWoods

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli

Augusti
    Benim (1)

September
    TigerWoods (1)

• vitro

Yes! Blev pappa på lucia 2007
    Nu börjar min första pappaledighet lida mot sitt slut.
    Det har varit spännande...annorlunda...intensivt...stressigt..härligt..underbart..påfrestande...dyrt...dyrare...intressant...coolt....ballt...kanon....lite sömn....spännande...annorlunda...intensivt...stressigt..härligt..underbart..påfrestande...dyrt...dyrare...intressant...coolt....ballt...kanon....lite sömn....spännande...annorlunda...intensivt...stressigt..härligt..underbart..påfrestande...dyrt...dyrare...intressant...coolt....ballt...kanon....lite sömn....spännande...annorlunda...intensivt...stressigt..härligt..underbart..påfrestande...dyrt...dyrare...intressant...coolt....ballt...kanon....lite sömn....

Ha ha ha :) Sammanfattningsvis... jag ångrar det inte! :)

• TigerWoods

Måste fråga en grej. Innan jag fick reda på att frugan var gravid var jag sjukt orolig för att jag inte skulle ha några simmare. Tänkte ni på det någon gång? För mig var det nästan lika gött att få reda på att man skulle bli pappa som att veta att ens simmare funkar.

• D Petersson

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli

Augusti
    Benim (1)

September
    TigerWoods (1)

• vitro

Det där genomled jag. Vi försökte i flera flera år utan resultat. Genomgick utredningar där dom sa att mina grabbar simmade dåligt. Vårt lilla tjej kom till genom s.k. IVF. Inte lika trevligt att producera henne kanske.. ( I ett kallt rum på sjukhuset med röda fåtöljer och vällästa tidningar.. ENSAM!) men lika älskad för det :)

TigerWoods skrev 2008-01-12 15:24:18 följande:
    Måste fråga en grej. Innan jag fick reda på att frugan var gravid var jag sjukt orolig för att jag inte skulle ha några simmare. Tänkte ni på det någon gång? För mig var det nästan lika gött att få reda på att man skulle bli pappa som att veta att ens simmare funkar.
  • PerG

Mina simmare lyckades för 4 år sedan på ett (!?) försök göra min fru gravid, oplanerat. Tyvärr blev det missfall i v.12, men det gjorde att jag visste att dom åtminstone kunde simma iallafall... ;)

• nektor

Jag har oroat mig för mina simmare, vet inte varför. Min sambo brukar påminna mig om när jag ibörjan av vårt förhållande frågade henne om hon kunde tänka sig adoptera.Men det funkade för mig på "första" försöket. sambon är i 20:e veckan nu, helt underbart!

• Sway307

Jag var orolig över det med, men efter att oplanerat blivit gravid så är jag ganska övertygad att dem simmar! :P

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli

Augusti
    Benim (2)
    Sway307

September
    TigerWoods (1)

• Benim
    Tror faktiskt att de flesta killar har tankar kring sina simmare. Är nog en väldigt vanlig fundering om man är funktionsduglig eller ej... och för att svara på frågan, ja jag funderade oxå kring om jag var kapabel till att få barn. Nu vet jag...
  • Bauer

Januari

Februari
    Bauer

Mars

April

Maj

Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli

Augusti
    Benim (2)
    Sway307

September
    TigerWoods (1)

• CusCus

min ängel e redan kommen till världen, det gjorde hon den 2 oktober klockan 16.35 2006.

vill bara säga till er som väntar era små, det är inget som man någonsin kommer att ångra .. det är det bäst jag någonsin gjort.

det är att leva att se sitt barn växa..

• Oväntad Efterlängtad

Jag är iaf 30 bast och bor i Bromma. Har funderat på mina simmares kvalité både en och två gånger, framförallt då jag har en lillebror med Downs Syndrom. Men vi gjorde ett KUB-test som var bra. Vecka 20 UL missade jag då jag låg under kirurgens kniv (trasigt korsband i knät) men tjejen fick veta att allt var fint.

Så nu njuter jag av att känna sparkar (har gjort det sedan v.18) och se magen växa, samt oroa mig för ekonomi, föräldrapenning och allt sånt skit som hör faderskapet till! Men det är så himla värt det!

Januari

Februari
    Bauer

Mars

April

Maj

Juni
    "Oväntad Efterlängtad" 11 juni
    Juli
    D.Petersson (1) 20juli

Augusti
    Benim (2)
    Sway307

September
    TigerWoods (1)

• anders 1974

Ska göra vårat KUB test om en vecka. Spännande. Är inte
    så orolig för resultatet. Måste tro att allt kommer se bra
    ut. Mest spänd för hur det kommer att se ut i magen.

Men först blir det en weekend resa till Rom för att vila ut
    efter en hektiskt tid med att planera bröllop. Bara 8 veckor
    kvar till den stora dagen...

Januari

Februari
    Bauer

Mars

April

Maj

Juni
    "Oväntad Efterlängtad" 11 juni
    Juli