• millis74

Småblödningar vid tidig graviditet

Hej alla IVF-kämpar! (För visst tusan är vi det?!)
    Äntligen, äntligen ett pluss! Men inte försvann oron för det... Trodde att det var lugna gatan, bara det där plusset infann sig. Men strax efter började jag småblöda. Trodde självklart att det var kört då, men så var det inte. Men det är jätte-tressigt att gå och kissa och är på helspänn hela tiden! Helt slut psykiskt!! Har någon nå'tt tips om hur man förhåller sig till det här?!! Barnmorskan och IVF sjuksköterskan säger att det är helt normalt, men det känns inte så! Jag har ont, inte dödsont, men ont och småblöder. Så har det hållt på i mer än två veckor nu! Han någon liknande erfarenhet?

//Camilla

• Svar på tråden Småblödningar vid tidig graviditet
  • Janssonkatten

jag har inte gjort IVF men jag har PCOS och under min graviditet småblödde jag från att jag fick veta (v 5) till v 10.

• Janssonkatten

ska tillägga att först var det bruna flytningar, sedan blev det mörkrött och till slut med blödningar, eller spottings.

• Hanah

Jag småblödde i ca 2 v. (en gång även stora klumpar blod) i början av min grav, v.4-6 ungefär. Är nu i v.13!!
    Håller tummarna för dig!!

*äntligen äntligen*
  • suba

Hej millis,

Kolla mitt nytt inlägg jag har skrivit nu.

Nyfiken på i vilken dag innfinner du dig på? Jag menar när gjordes IVF och när var rekommenderad grav test?

Var du på ultraljud?

Kramar!

• Skrållis83

Det här verkar verkligen vara en tråd för mig är i v.5 och nu på kvällen så kom det lite rosa och brunt på papperet har panik över att det ska vara missfall på gång *snyft* har också ont i magen och brösten ömmar för fullt. *orolig*

• Billan n

Fick missfall i vecka 6 och det började med små bruna flytningar å hade ont i magen kändes som stark mens värk typ......Och symptomen började avta sakta men säkert och brösten ömmade mindre å mindre, testa med clear blue graviditetstest den som visar sträck ser ni att + börjar bli svagare så är det missfall på G men så länge det håller i sig å är lika starkt + så är det ingen fara...

Så länge ALLA symptomen är kvar behöver ni inte oroa er

FET i vecka 44
  • Dahlia

Jag plusade 1 oktober och den dagen böejade med en liten blödning..

Jag trodde som du att bara man fått plus så är det lungt.. Förstår inte varför jag tänkte så eftersom jag har haft ett mf innan.
    Men efter allt kämpande med ivf, och besvikelser osv så var det enda jag såg ett plus och sen var allt bra.
    Har haft några små blödningar efter plus dagen oxå.. Det är inte mycket men får samtidigt lite mensvärk.
    Har gjort två vul och hjärtat har tickat på båda gångerna...  Nu har jag inte blött på 8 dagar och är idag i v 9.

Hoppas att det e lungt. Alla säger till mig med att det är normalt men det känns så onormalt och man blir så ledsen och rädd när det kommer lite blod på pappret.

Äntligen.. Efter flera års kämpande är nu BF 3 juni 2008
  • lillsmula

HJÄLP!!!!!!!!!!!
    Är i vecka 5+3 efter att ha gjort IVF. Testade plus den 24/10, och även ett den 29/10, ännu starkare. Mått bra, men idag har jag fått bruna flytningar....inte mkt men de finns där. Pratat med BM och RMC men de säger att det kan va missfall på g, men oxå inte, bara att vänta och se. När kan man se ngt på ultraljud? Hur vanligt är detta att man har flyt/blödningar men ändå är gravid? Jag har jättesvullna ömma bröst, och lite mensvärk, men det har jag haft hela tiden sen ÄP.
    Snälla, hör av er till mig! Skriv hellre i min gästbok än här, för jag är dålig på att gå in på trådar....
    Kram

• suba

lillsmula, Vi har lite olika situationer men info kan kanske hjälpa dig. Jag gjorde ägg insättning (ÄDonation) 1/10 och var den 23 på VUL hos gyn. Innan detta hade jag blödning. Det var ett svagt + men hon kunde inte se något i livmodern med ultraljud vilket hon borde se då. Så jag är inte gravid eftersom jag gjorde igår ett nytt test. Så 23:e dag efter insättningen ska man se embryon i livmodern påstår min gyn.
    Kram och LYCKA till!

Svar på tråden Småblödningar vid tidig graviditet