bonus mamma???
Någon som är bonus förälder?
hade uppskattat om ni skrev till mig
Någon som är bonus förälder?
hade uppskattat om ni skrev till mig
Här är en till, bonus till en kille på 5 år sen ca 4 år tillbaka.. har nu en egen dotter på 4 mån med..
jag vill också vara med.
är bonusmamma till en tjej på 16 som bor hos oss på heltid och en grabb på 10 som vi har vv
Hejsan!
Jo, jag är oxå en bonus mamma, fast jag kallar mig nu efter 10 år som bonusmamma stolt styvmor! Det var ur svårt från början, då flickan var bara 2 år och pojken 4 år då jag kom in i bilden, bara en sådan enkel sak som att läsa en saga - "den elaka styvmodern..bla bla"
Att ta in det till sig själv, att vara någon som inte är pappas fru, tjej -utan den nya! Jag kom in i bilden då de hade varit separerade i ca ett år - så jag var inte den som kom o "tog" pappa i från mamma - det måste vara en sjuhelsikes situation att hamna i. Jag menar det är nog svårt ändå att vara styvmamma -
Men som sagt - nu har det gått 10 år - och jag är så glad att jag fortfarande får vara med dem! Faktiskt!
De har bott med oss veckovis, två veckor och även i 4 år har de bott heltid hos oss - inte lätt alla gånger - men jag är gift med deras pappa och vi har två gemensamma barn. Så livet är gott!!
Hej från mig
Har två bonusar vv, en på 8 och en på 10.
hej! jag har en femårig bonustjej som är hos oss varannan vecka. jag är just nu föräldraledig med vår gemensamma sjumånaders son. det är dubbla känslor inför bonusskapet, både roliga och spännande saker händer samtidigt som det uppstår situationer som tar energi och är frustrerande.
Ja till en tjej på snart 3år. Hon bor hos oss på heltid.
Vi är nog rätt många!
Jag har tidigare stött på bonusmammor som ska få sin första biologiska som oroar sig för föräldraledigheten och omhändertagandet av bonusen. Kommunen säger gärna att du är skyldig att ta hand om din bonus på din föräldraledighet, detta är fullständigt felaktigt. Jag har varit i kontakt med både skolverket och Sveriges Kommuner och Landsting (SKL), det är fullständigt givet att det är vårdnadshavarens behov av förskola som styr, huruvida barnet har en bonusförälder som är hemma (oavsett anledning) har ingen som helst betydelse. Tyvärr så tror kommunerna att de kan köra över bonusföräldrarna som de vill, men det är bara att överklaga om de försöker, det är förmodligen det enda sättet att få dem att upphöra med dessa dumheter!
Jag älskar min bonus men är rädd att vår relation skulle försämras om jag ska ta hand om henne samtidigt som min första bebis, det viktigaste är trots allt att vi i hela familjen kommer att trivas i längden.
Jag har en bonus dotter på 10 år.
Har varit hennes mamma i 5½ år.
Hon bor hos oss.
Hej!
Har en bonus dotter på 8 år. Vi har bott ihop i sedan hon var 6år.
Här är en till, jag har två "egna" barn på 8 och 10 samt två bonusbarn på 7 och 11... två av dom går/kommer på onsdagar, 1 kommer på onsdagar och går över på fredagar och en kommer/går på fredagar...inte enkelt alla gånger men för det mesta fungerar det kanon. Så det där med varannan veckas barnfritt är inte aktuellt här; vi är ensamma fred kväll, lö, sö, må och ti...men eftersom vi bor väldigt nära mina barns pappa så kommer de och går lite ex är de här när han spelar tennis eller har möten.(typ sö kväll och må kväll)
Här har ni en till, eller jag kan ju kanske inte kalla mig bonusmamma för dom bor en bra bit härifrån och vi ses inte allt för ofta.
Jag har en son från en tidigare relation som är 3 år snart, sambon har 2 barn 3 och 5 år gamla. Jättefina på alla sätt. Önskar faktiskt att vi bodde närmare dom så att vi fick träffas mer regelbundet.
Vill ju inte bli den som kom och tog deras pappa utan vill bli betydelsefull för dom.
Hej hej
Här finns en till bonusmamma. Har dessutom två egna barn på 7 och 10. Bonusen är 5. Bonusen är här vv och mina vvhelg. Det kan vara tufft att få allt att fungera men kan man vara flexibel så funkar det mesta. Det är härligt med barn. Nu väntar bonusen på att få syskon hos sin mamma så vi får väl se hur det blir. Hon är väldigt förväntansfull.
Kram
Hallå..ja och här är ännu en bonusmamma..
Har två egna flickor på 5 & 7år (som är hos sin pappa vh) samt två bonuspojkar på 6 & 10 år, 6-åringen vh och 10-åringen på heltid sen fem månader tillbaka..så vi är inne i en inkörningsperiod..allt annat än lätt. Pojkarna har olika mammor, den äldstes lever tyvärr inte så där brottas vi med mormor, morfar och moster istället..
..jag är väl på gränsen till at säga "tack och adjö" till detta och det beror väl i första hand inte på barnen, för de funkar bra tillsammans och som familj men kommunikationen med min sambo har blivit sämre sen han blev pappa på heltid till sin son..kanske inte e så lätt att ta hand om sin son för första gången mer än varannan helg när pojken e 10 men han lämnar över ganska mycket på mig..och det känns inte helt ok!
Får väl se vart detta bär hän..vill ju kämpa men...
Är bonusmamma till en grabb på nyss fyllda 5 år, han bor VV och ibland heltid hos oss.
Har även 2 st biologiska söner.
visst kan det vara jobbigt emellanåt,kan bli utbrott "du är inte min mamma" och dyl, men det får man ta,behandlar alla barnen lika och kommer alltid göra det!
Härligt med stolta styvmammor!!!!!!Har läst en del otrevliga inlägg om just detta!!
Jag blev glad av detta inlägg iaf!!!!!
Bonusmamma till en grabb på 12 år. Inne på 11 året som bonus nu
Har även 2 gemensamma barn, pojkar.
Här kommer ytterligare en bonusmamma.
Är bonusmamma till två på heltid då biomamma inte finns i livet. Jag håller fortfarande efter ett år på att anpassa mig till heltiden och längtar efter tiden då det var VV.
Nu misstänker jag att jag kan vara gravid vilket gör mig görskraj. Undrar om jag orkar mer.....
Jonnys tjej skrev 2007-11-23 14:19:06 följande:
Jag är bonusmamma till en tjej på 2½, och det har jag varit sen flickan var 1 år. Hon bor alltid hos oss.