Hur ska man hantera situationen
Min sambo har två barn sedan tidigare.
En dotter på 8 år & en son på ca 7½ månad.
Problemet är att den han har sonen med avskyr mig.
Hon bor 60 mil ifrån oss och gör allt för att jag och min sambo ska splittras , ljuger ihop otohet vid tillfället JAG skulle varit där .
Hon vill inte att jag ska vara delaktig / träffa sonen ,
men min sambo vill ju detta då jag ingår i hans familj.
Hon anser att jag lägger mig i när jag skriver/säger att deras son BEHÖVER sin pappa då hon försöker förhindra att sonen får detta , för att hämnas på min sambo.
Hon har även gått upp i rätten nu och snart blir det muntliga förberedelser , hon påstår att jag inte är inblandad men ständigt är det mitt fel att hon går upp i rätten , att jag bara lägger mig i när jag bryr mig om min sambo och hans son.
Själv inte haft någon vidare kontakt med min biologiska far och vet hur hårt det tar på en men i mitt fall VILLE inte min pappa träffa mig .
Men om man nu ser sin sambo gråta efter att han saknar sin son , hela tiden får slag i huvudet att han är en sådan dålig pappa när han verkligen inte är det , hur hade ni reagerat ?
Det är ju trots allt jag som ser detta och bara berättar för henne , men hon vill verkligen inte ha en fungerande kontakt.
För jag kom in i bilden och sådant.
Jag önskar att vi hade haft en bättre relation och inte detta ständiga tjafsadet . just för barnets skull.
Hur ska man göra ?