Hej iniiz!
Det låter inte så kul som du har det, men mitt råd är att ta det lugnt. Du har bott utomlands i mer än tre år, så om du flyttar hem till Sverige nu så kommer det bara att bli jobbigt i och med att du kommer att ses som utlänning av myndigheterna. Socialbidrag kan bli jättesvårt att få eftersom de då är skyldiga att utreda om du verkligen har rätt till det, eftersom du "egentligen" bor i England. Därför bör du se till att ha ett jobb eller någon annan försörjning om du planerar att flytta hem. Om du vill flytta hem, så sök jobb först, ifrån England.
Och eftersom du och din partner har barn tillsammans, jag utgår ifrån att det är gemensam vårdnad, så måste ni komma överens om att du och barnet får flytta. Gör ni inte det så kan du bli anklagad för barnkidnappning och du kan bli tvungen att åka tillbaka med barnet till England. Det går att flytta, men försök först med att övertyga partnern om det, går inte det så går du till en engelsk domstol och ber om ett tillstånd att flytta med barnet. Ta då först kontakt med en advokat.
Men, jag undrar vad det är du inte trivs med i England och vad som skulle bli så mycket bättre i Sverige. Går det inte att ändra på saker i ert gemensamma liv i England, så att du trivs bättre? Det är ofta bäst att börja gräva där man står - det jag menar är att det kanske är bättre att försöka gripa tag i halmstrån för att få ett bättre liv i England, än att fly till Sverige hals över huvud. Prata ordentligt med din partner om det här!