• Söta Nasse

Vi gravida från nedreglering i september

Tänkte starta en tråd för oss från tråden spraystart september.
    Vi är ju ganska många som plussat nu och det vore ju kul att fortsätta följas längst vägen.
    Detta är vår ursprungstråd
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m24564716.html

♥♣ ♥ Yes, we did it again ♥♣♥
  • Svar på tråden Vi gravida från nedreglering i september
  • gt98mbj

Å så du har redan vågat köpa vagn. jag vågar inte göra det innan UL. Så jag får stå ut i 3 veckor till

Camille28 skrev 2008-01-28 09:50:58 följande:
    God morgon! Magen växer i jämn takt, men hur det är med bebben vet jag inte. Längtar till ul!Vi har köpt en urban jungle. Är kanske inte så nätt precis, men jag tycker de verkar lätta att köra. Har också sneglat på bugaboo, men jag tycker faktiskt de ser ganska ostadiga ut.
  • Camille28

Guldhjärta: enligt min bm räcker det med att äta fet fisk 2 gånger i veckan så får man i sig det omega-3 som behövs. Jag gillar fisk så jag skippar de dyra tillskotten. Försöker laga mat med konserverad tonfisk eller norsk odlad lax. Älskar sill i lagom mängder så ibland blir det det i stället. Eller sushi. Är ju så gott, men eftersom man inte kan vara helt säker varifrån laxen kommer försöker jag ransonera mina sushimiddagar.

gt98mbj: Det är ju så kul att köpa saker till bäbisen och vi tänkte att någon gång ska det väl i alla fall lyckas även om det inte lyckas den här gången.

• Guldhjärtat

Okej, det verkar sägas lite olika överallt om allt, precis som man är van vid nu som gravid Jag är inte särskilt bra på att äta fet fisk så Mumomega lär bli bra för mig.

Vi har också köpt barnvagn, gjorde det för någon vecka sedan, en Emmaljunga City Cross. Känns skönt att ha den största utgiften avklarad.

Jag älskar pyret i magen.
  • Camille28

Precis! Det är ju en hel del pengar att punga ut så det är skönt att inte behöva lägga ut allt på en gång. Vi har köpt vagn och bilbarnsstol. Resten kommer vi ta lite pö om pö. Håller på att renovera hemma också så att lill*n ska få ett fint rum och det kostar ju också en hel de.

• Jaylin

Vi har bestämt oss för en Bugaboo, mest för att man kan sätta på bilbarnstolen i chassit och för att den är så liten och bra i hissar.
    Fast vi köper den nog först i april någon gång, vi har "budgeterat" in vagnköp den månaden. Men efter UL på måndag kommer jag att börja köpa småsaker som kläder och sängkläder.

Jag äter multivitamin varje dag för folsyran och så äter vi fisk 1-2 ggr i veckan.

• Camille28

Det finns även bilbarnstolar till urban jungle, men visst vill ni ha en liten vagn är det ju inte rätt. Vi köpte en bilbarnsstol som går att ha i vagnen. Verkar ju väldigt smidigt, särskillt om man är ensam.

• Sara78

Känner också bebisen nu, mysigt! Men tyvärr mår jag illa fortfarande... jobbigt!

Vi har ju alla såna där prylar kvar från dottern (vagn, babyskydd osv.) så det är nog mest lite nya kläder och lite annat smått som vi kommer köpa Så kul att shoppa bebisgrejer!

• tandrollet

Hej!

20+1 idag och det känns "tungt" långt ner i magen + att det ilar och bränner i tappen (känns  det som). Ont i ryggen så här på eftermiddagen också. Har ni haft så? Spec. en sådan där brännannde,svidande,huggande känsla i "tappregionerna" ?! Är lite orolig - tänk om den håller på att öppnas - det känns ungefär som innan mens.
    Har tid för UL på frdag och BM på måndag - vet inte om jag kan vänta så länge med mina frågor
    /trollet

BF 23/6 2008
  • Söta Nasse

tandtrollet
    Jag känner så lite nu och då, men det brukar gå över efter ett tag.

♥ Ul 6 februari ♥
  • tandrollet

Söta Nasse: Ok, hoppas det inte är farligt! Men om andra känner så också såkan jag nog vänta till fre då jag ska på UL *pust*
    Tack för att du svarade!

BF 23/6 2008
  • Sara78

Tråden går ut i morgon vill någon fixa en ny?

• Sara78

Jag tror det kan vara nerver som trycks på av bebis/livmoder som gör att man känner av det i livmodertappen. Det där trycket neråt är ju något man får stå ut med hela tiden och det blir ju ännu värre sen när bebis blir större och fixerar sig. Då minns jag att jag hade rejäla "ilningar" neråt i underlivet

• Camille28

Hej tjejer!
    Jag går in i vecka 18 idag och har fortfarande inte kännt pyret. Men igår var jag hos bm och fick lyssna på hjärtat. De galloperade på. Så underbart att få höra att pyret fortfarande lever där inne. Nu är det bara en vecka kvar till ul!

• Söta Nasse

jag fixar en ny tråd

♥ Ul 6 februari ♥
Svar på tråden Vi gravida från nedreglering i september