angelica1989 skrev 2007-11-03 22:42:13 följande:
hej carro=) jag väntar ju mitt andra barn som du vet...funderar också mkt på de där med pengar och det. men jag tänker så här, Noel har inte kostat mer än sitt barnbidrag än, då har vi ju råd med en till, och får man en av samma kön behöver man ju inte köpa massa mer kläder om man sparat kläder från 1. jag har ju sparat varenda plagg=) och ni som klagar på de här men bidrag, men va faaaan de kanske inte e så jävla lätt att få jobb speciellt utan utbildning, beroende på vart man bor också, de är väl jättebra att man kanske kan få lite hjälp under en liten period i sitt liv. Om de aldrig löser sig med jobb, ska man då lägga drömmen om familj på hyllan, för att de är era skattepengar??? hellre att en familj köper blöjor för pengarna än att en knarkare får pengarna till knark och alkohol? eller?
visst är det jättebra att man kanske kan få lite hjälp under en liten period i sitt liv?
Jag är just nu föräldraledig, och jag trivs så bra med det att jag inte vill gå tillbaka till jobbet. Och jag har jobbat sedan jag gick ut gymnasiet, alltså i nästan 20 år nu.
Jag skulle vilja ha lite hjälp i form av att någon försörjer mig.
Ställer du upp? :)